پاییز، فصل سرما نیست. اما شاید كوتاه‌شدن طول روز، تغییر دمای هوا و علاوه بر همه اینها، خطر ابتلا به آنفلوآنزا و البته كرونا، پاییز امسال را بیش از سال‌های پیش ساكت و ساكن كرده باشد. این سكون و سكوت می‌تواند باعث تشدید احساس كسلی، افسردگی و اضافه‌وزن شود.

8 ورزش آپارتمانی در عصر كرونا

سلامت نیوز:پاییز، فصل سرما نیست. اما شاید كوتاه‌شدن طول روز، تغییر دمای هوا و علاوه بر همه اینها، خطر ابتلا به آنفلوآنزا و البته كرونا، پاییز امسال را بیش از سال‌های پیش ساكت و ساكن كرده باشد. این سكون و سكوت می‌تواند باعث تشدید احساس كسلی، افسردگی و اضافه‌وزن شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اگر به همه اینها بی‌حوصلگی و نق‌ زدن بچه‌ها را هم اضافه كنیم، خواهید دید اوضاع خوشایندی نیست. در كنار همه اینها، در فضاهای كوچك آپارتمانی و ضرورت حفظ سكوت باید همه ملاحظات را رعایت كنیم و همین باعث می‌شود به ذهن‌ ما نرسد چه ورزش‌هایی را می‌توان بدون مزاحمت و در همان فضای كوچك منزل انجام داد.

تعجب كردید؟ بله می‌شود! می‌خواهیم درباره همین ورزش‌ها صحبت كنیم و پیشنهادهای خاص ورزش در خانه را بشناسیم.به‌این ترتیب می‌توانیم هم از این احوال رها شویم و هم با كمی تحرك بدنی، جسم و روان سالم‌تری داشته باشیم.

از نشستنی‌ها شروع كنید

شاید تا به حال به فكر بازی دسته‌جمعی نبوده باشید. بیشتر افراد خانواده ترجیح داده‌اند به تنهایی برنامه‌ریزی كرده و ساعت‌های زیاد فراغت خود را به تنهایی بگذرانند.اما این راهكاری كافی برای شادی و روحیه گرفتن نیست. بنابراین از بازی‌های گروهی شروع كنید. پانتومیم، دوز، مارپله، روپولی، اسم فامیل و... بازی‌های ساده دسته‌جمعی‌ای هستند كه می‌توانند به شادی و نشاط خانواده و فعالیت جسمی و روانی آنها كمك كنند. درباره پانتومیم، علاوه‌بر فعالیت فكری، فعالیت كوچك جسمی هم وجود دارد. بنابراین فعالیت را با دورهمی آغاز كنید.

دارت

آنهایی كه نشانه‌گیری كرده و تا به حال تیر پرتاب كرده‌اند، می‌دانند دارت و به هدف زدن چقدر هیجان‌انگیز است. برای همین، همین امروز، به فروشگاه لوازم ورزشی بروید و دارت بخرید. بعد هم مسابقه دارت برگزار كنید. مطمئن باشید بچه‌ها عاشق این بازی شده و از این به بعد سرگرمی پرتحرك جسمی- ذهنی خوبی را خواهید داشت.اگر متوسط وزن شما 70 كیلوگرم باشد، به ازای یك ساعت دارت، 176 كیلوكالری می‌سوزانید.

فوتبال‌دستی

دویدن و صدای توپ و كوبیده‌شدن آن به زمین و گذاشتن دروازه واقعی و... در آپارتمان‌های كوچك امروز سخت و شاید نشدنی است. اگر آپارتمان هم كوچك نباشد، سر و صدای فوتبال واقعی، مصداق بارز مردم‌آزاری است! بهترین گزینه در این موارد فوتبال‌دستی است. همراه بچه‌ها به مركز فروش وسایل ورزش بروید و بعد هم با فوتبال‌دستی به خانه برگردید. ساعت‌های خوب روز مانند ساعت 10 تا 12 صبح و 6 تا 8 عصر كه ساعت استراحت نیست، می‌توانید فوتبال‌دستی بازی كنید. اگر متوسط وزن شما 70 كیلوگرم باشد، به ازای یك ساعت فوتبال دستی، 563 كیلوكالری می‌سوزانید.

تنیس روی میز

پینگ‌پنگ یا تنیس روی میز، از ورزش‌هایی است كه از قدیم در بسیاری از خانه‌ها انجام می‌شد. میز سبز مربعی این ورزش، گوشه حیاط یا حتی در یكی از اتاق‌های خانه‌های قدیمی وجود داشت. این ورزش، كه به صورت دو تا چهار نفره و حتی گاهی شش نفره هم قابل انجام است، از دیگر ورزش‌هایی است كه می‌توانید در منزل آن را انجام دهید. نیازی به میز پینگ‌پنگ هم نیست. كافی است تور، راكت و توپ آن را از فروشگاه لوازم ورزشی بخرید و تور را روی یكی از میزهای منزل نصب كنید. اگر متوسط وزن شما 70 كیلوگرم باشد، به ازای یك ساعت پینگ‌پنگ، 281 كیلوكالری می‌سوزانید.

ایروبیك خانگی

برای این كه از این ورزش شما و بچه‌ها نتیجه بهتری بگیرید، باید آن را با لباس ورزش و هر روز درساعت مشخصی انجام دهید. ساعت 10 صبح یا حوالی ساعت 5 تا 6 عصر بهترین زمان است. سعی كنید از حركت‌های كششی- استقامتی بیشتر استفاده كنید تا كم‌تحركی ماهیچه‌ها كاملا جبران شود. از سوی دیگر ضعف عضلانی ناشی از نشستن بیش از اندازه نیز برطرف شود. در پایان ورزش، چند حركت شاد و پرتحرك نیز انجام دهید. علاوه‌بر این‌كه بهتر است در طول ورزش از موزیك ملایم هم كمك بگیرید تا جسم و روان با هم آرام شوند.اگر متوسط وزن شما 70 كیلوگرم باشد، به ازای یك ساعت ایروبیك با شدت متوسط، 457 كیلوكالری می‌سوزانید.

ورزش با توپ

نگران نباشید! منظور ورزش ‌كردن با توپ‌ فوتبال و بسكتبال و والیبال نیست. قرار است چند حركت ورزشی بی‌سر و صدا اما بسیار مفرح و تاثیرگذار با توپ ویژه بزرگ انجام دهید؛ از همان توپ‌هایی كه در باشگاه‌ها چند اندازه آن وجود دارد و روی آن حتی می‌توان نشست و ورزش كرد. این توپ‌ها را هم می‌توانید از فروشگاه لوازم ورزشی بخرید. بهتر است دو اندازه آن را بخرید كه هم شما و هم فرزندتان بتوانید همزمان و متناسب با جثه‌تان از آن استفاده كنید. اگر متوسط وزن شما 70 كیلوگرم باشد، به ازای یك ساعت ورزش با توپ، 493 كیلوكالری می‌سوزانید.

هولاهوپ

به هولاهوپ بیشتر به چشم یك حركت یا ورزش نمایشی- تفریحی نگاه می‌كنیم. به این دلیل كه زدن آن، نیاز به تمرین و مهارت داشته و در ورزش‌ها یا نمایش‌های خاصی از آن استفاده می‌كنند.اما این طور نیست! شما هم می‌توانید به هولاهوپ‌زنی حرفه‌ای تمرین شوید. كافی است به فروشگاه لوازم ورزشی بروید و هولاهوپ خوب و مناسبی بخرید.

برای خرید به دو نكته دقت كنید:وزن: هولاهوپ‌ها وزن‌های مختلفی دارند. بنابراین باید آن را متناسب با توانایی خود یا فرزندتان بخرید.حباب‌دار: بهترین انواع آنهایی است كه از داخل برجستگی‌ها یا حباب‌های پلاستیكی دارند. این بخش‌های برجسته، تاثیر بیشتری داشته و به آب شدن چربی‌های ناحیه شكم- كمر كمك بیشتری می‌كنند.

نكته1: از كبود شدن اولیه ناحیه كمر به دلیل هولاهوپ‌زدن نترسید. این تغییر طبیعی است.نكته 2: زمان هولاهوپ زدن را به چهار زمان یك ربعی تقسیم كنید.نكته3: هولاهوپ ویژه كودكان با بزرگسالان از نظر اندازه فرق دارد. حلقه متعلق به بچه‌ها كوچك‌تر و سبك‌تر است. اگر متوسط وزن شما 70 كیلوگرم باشد، 500 كیلوكالری را در یك ساعت هولاهوپ زدن می‌سوزانید.

ترامپولین

این‌قدر این چند ماه انرژی در بچه‌ها نهفته شده كه اگر آنها هر قدر هم بالا و پایین بپرند، بازهم انرژی دارند. یكی از ورزش- تفریح‌هایی كه می‌تواند به تخلیه انرژی بچه‌ها و حتی خود شما كمك كند و كالری‌سوزی خوبی هم داشته باشد، ترامپولین است. كافی است یك عدد از آن را بخرید و گوشه اتاقی بگذارید تا خودتان و بچه‌ها با هم، انرژی‌ را تخلیه كنید و با تمام توان روی آن بالا و پایین بپرید. اگر متوسط وزن شما 70 كیلوگرم باشد، به ازای یك ساعت ترامپولین، 600 كیلوكالری می‌سوزانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha