سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 299772

موضوعات مربوط به بهداشت و به ویژه زیبایی مو مورد توجه بیشتر افراد قرار دارد و نکات درست و اشتباه در این باره هم بسیار است. اول به جنس موهای خود توجه ، بعد بهترین محصول را برای تقویت موهایتان انتخاب کنید.

باورهای رایج نادرست درباره بهداشت و سلامت مو

سلامت نیوز:موضوعات مربوط به بهداشت و به ویژه زیبایی مو مورد توجه بیشتر افراد قرار دارد و نکات درست و اشتباه در این باره هم بسیار است. اول به جنس موهای خود توجه ، بعد بهترین محصول را برای تقویت موهایتان انتخاب کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،برای این‌که از علت ریزش موی خود مطلع شوید بد نیست اول به دکتر مراجعه کنید و از او بخواهید با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را چک کند، چون مثلاً کم کار شدن تیروئید می‌تواند باعث نازک شدن و ریزش مو شود. در ادامه مطلب، شما را با رایج‌ترین اشتباهات در زمینه سلامت مو آشنا می‌کنیم.

روغن‌های طبیعی برای موها مفید هستند؟

برخلاف باور رایج، بیشتر مواد غذایی خام (مانند روغن نارگیل، روغن آووکادو و عسل) قادر نیستند به اندازه کافی به عمق ساقه مو نفوذ و مو را به شکل پایداری تقویت کنند ضمن این‌که این روغن‌ها با به‌جا گذاشتن یک لایه چسبناک باعث می‌شوند موها چرب‌تر شوند.

درواقع روغن نارگیلی که یک کارشناس مراقبت از مو از  آن به عنوان یک ماده تقویت کننده نام می برد به هیچ‌وجه با روغنی که شما برای پختن خریداری می‌کنید یکسان نیست زیرا در محصولات مراقبت از مو از عناصری استفاده می‌شود که نفوذ و مرطوب کنندگی عمیق و طولانی مدت محصول را به همراه دارد. 

کوتاه کردن مو سرعت رشد آن  را افزایش می‌دهد؟

کوتاه کردن انتهای موها بر فولیکول‌های مو در پوست سر که تعیین کننده میزان رشد موها هستند تاثیری ندارد. هرچند کوتاه کردن انتهای موها هر چهار تا شش هفته یک بار، می تواند میزان موخوره را کاهش دهد اما باعث افزایش رشد موها نمی‌شود. با این حال کاهش میزان موخوره ناشی از کوتاه کردن انتهای مو، بافت و حالت ارتجاعی موها را بهبود می‌بخشد و جلوگیری از پیشرفت موخوره در ساقه مو ظاهر زیباتر و سالم‌تری را برای موها به همراه خواهد داشت. 

کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آن ها می‌شود؟

کارشناسان می‌گویند کندن موی سفید باعث افزایش رشد موهای سفید نمی‌شود. هر مو تا زمانی که سلول‌های رنگدانه فولیکول‌ آن نمیرد سفید نمی‌شود. با این حال همچنان باید از کندن موهای سفیدتان خودداری کنید زیرا کندن مو به فولیکول مو  و پوست سر فشار وارد می‌کند و ممکن است  باعث رشد مجدد آن با یک بافت زبرتر و با الگوی رشد غیرمعمول شود.

 باید 100 بار در روز موها را شانه کنید؟

ملیسا پیلیانگ، متخصص ریزش مو، می‌گوید:« قانون ماریکا برادی که باید 100 بار در روز موها را شانه کنید درست نیست. این میزان شانه زدن می‌تواند به کوتیکول و لایه بیرونی حفاظتی مو آسیب برساند یا باعث افزایش ریزش مو در زنان دارای موهای کم‌پشت شود.

هرچند شانه زدن موها اهمیت زیادی دارد و به رساندن چربی  پوست سر به ساقه  موها کمک می‌کند اما این کار باید فقط در صورت نیاز به شانه زدن   موها انجام شود. »

 کسانی که موهای چرب دارند نباید از روغن‌های مو استفاده کنند؟

کارشناسان مو می‌گویند استفاده از روغن‌های مو می‌تواند برای همه انواع موها مفید باشد. این روغن‌ها توانایی زیادی در نفوذ به کوتیکول مو دارد و باعث سلامت آن می‌شود.

روغن‌هایی مانند روغن آرگان با خاصیت ارتجاعی، رطوبت، درخشندگی و لطافت موهای آسیب دیده را بازیابی می‌کند. نکته مهم این است که این روغن‌ها را در کدام قسمت مو مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که روغن‌های مو را باید روی بخش‌های میانی ساقه مو تا انتهای آن بمالید و از مالیدن این محصولات روی پوست سر خودداری کنید.

  استفاده مداوم از یک نوع شامپو تاثیر آن را کاهش می‌دهد؟هیچ دلیلی وجود ندارد که استفاده از یک شامپو برای مدت زمان طولانی بر نحوه عملکرد آن تأثیر بگذارد. اگر اولین باری که از یک شامپواستفاده کردید موهای شما را  تمیز و خوش حالت کرد در صدمین باری که از آن استفاده می‌کنید هم همین کار را  خواهد کرد. استفاده  روزانه و مداوم  از یک شامپو مشکلی ایجاد نمی‌کند به شرط آن‌که شامپویی مناسب شرایط و نوع مویتان انتخاب کرده باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha