سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که اروپا باید برای افزایش آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 طی دو ماه آینده آماده باشد.

پیش بینی WHO از افزایش آمار روزانه فوتی های کووید 19 در اروپا

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که اروپا باید برای افزایش آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 طی دو ماه آینده آماده باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که احتمال افزایش آمار روزانه فوتی‌های کروناویروس در ماه های اکتبر و نوامبر بالاست و کشورهای اروپایی باید برای مقابله با این شرایط آماده باشند.


«هانس کلوگ» مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا گفت: شرایط در حال سخت تر شدن است. در ماه اکتبر و نوامبر شاهد افزایش موارد فوتی خواهیم بود.


بسیاری از کشورهای اروپایی به تازگی و به دنبال هفته ها افزایش موارد جدید ابتلا اقدامات شدیدتری را برای کنترل شیوع کروناویروس جدید اتخاذ کرده اند هرچند که تعداد فوتیها در این مدت ثابت بوده است.


فرانسه روز شنبه و برای اولین بار از زمان آغاز شیوع کروناویروس ثبت بیش از 10 هزار مورد جدید ابتلا طی یک روز را گزارش کرد. مقامات اتریش نیز از ورود موج دوم این بیماری به کشور خبر داده و قوانین مربوط به استفاده از ماسک را تشدید کرده اند. در انگلیس نیز مقامات این کشور روز گذشته قوانین شدیدتری را اعمال کردند که بر اساس آن تجمع بیش از شش نفر ممنوع است.  


مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا در اظهاراتی گفته است که تمایل دارد تا حامل پیامی مثبت از پایان همه گیری این بیماری در آینده نزدیک باشد اما تاکید کرده که واکسن کرونا ممکن است راهکاری جادویی برای مقابله با این بیماری نباشد هر چند که بسیاری به کشف و اثربخشی آن امید دارند.


وی گفت: ما حتی نمی دانیم واکسن تولید شده را می‌توان برای تمامی گروه های سنی مورد استفاده قرار داد. اکنون به  نشانه هایی دست پیدا کردیم که ممکن است این واکسن برای گروهی مفید باشد و برای گروهی دیگر مفید نباشد.


به گزارش یورونیوز، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا تاکید کرد: پایان همه گیری بیماری کووید-19 زمانی خواهد بود که جامعه فراگیرد که چگونه با این همه گیری زندگی کند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha