عضو انجمن داروسازان ایران گفت: هنوز هیچ واکسن آنفلوانزایی به داروخانه‌های کشور تحویل داده نشده است و طبق برنامه‌ریزیهای صورت گرفته روند تحویل و توزیع آن بناست از ابتدای مهرماه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

هیچ واکسن آنفلوآنزایی به داروخانه‌های کشور داده نشده است

سلامت نیوز:عضو انجمن داروسازان ایران گفت: هنوز هیچ واکسن آنفلوانزایی به داروخانه‌های کشور تحویل داده نشده است و طبق برنامه‌ریزیهای صورت گرفته روند تحویل و توزیع آن بناست از ابتدای مهرماه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر علیرضا شهریاری افزود: سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در کشور وارد و توزیع شد که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا واردات ۱۶ میلیون دوز واکسن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این واکسن‌های آنفلوآنزا از کشورهایی چون کره و روسیه وارد خواهد شد و نرخ مصوب آن برای مصرف کننده ۴۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: اولویت توزیع واکسن آنفلوآنزا کادر درمانی و بهداشتی به ویژه افراد درگیر با کرونا، سالمندان و افراد با بیماریهای زمینه‌ای، مادران باردار، زندانیان و کارکنان مشاغل پرخطر تعیین شده است.شهریاری افزود: همه افراد و گروههای سنی نیازی به دریافت واکسن آنفلوآنزا ندارند و این واکسن برای استفاده گروههای پرخطر توصیه می‌شود  و مردم  در این خصوص اضطراب و نگرانی نداشته باشند.


وی ادامه داد: از مردم تقاضا می‌کنیم برای تهیه واکسن آنفلوآنزا به داروخانه‌ها مراجعه نکنند چرا که هنوز واکسنی در بین داروخانه‌ها توزیع نشده است و در شرایط کنونی برای مدیریت تقاضا و پیشگیری از حوادث احتمالی، داروخانه‌ها نیز اقدام به ثبت نام از متقاضیان نکنند.


حدود ۱۳ هزار داروخانه در کشور دایر است و تعداد داروخانه‌های فعال در استان خراسان رضوی بیش از هزار مورد است که از این تعداد ۶۵۰ داروخانه در مشهد دایر است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha