سلامت نیوز : معاون امور مجلس وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات كارشناسی وزارت بهداشت در مورد تجمیع صندوق‌های بیمه و ارایه این گزارش‌ها به دولت، گفت: تجمیع صندوق‌های بیمه و بازگشت آنها به وزارت بهداشت به نفع مردم و حوزه سلامت است.

دكتر سید رمضان محسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تكلیف قانون برنامه پنجم توسعه برای تجمیع صندوق‌های بیمه تحت عنوان بیمه پایه سلامت، گفت: این موضوع ساز و كاری دارد و اولین ساز و كار آن است كه باید شورای عالی بیمه با تركیب جدیدی كه در برنامه مطرح شده (شورای عالی بیمه سلامت)، جلسه بگذارد و موضوع بیمه پایه سلامت را به عنوان دستور كار مطرح و بر اساس برنامه، تكلیف وزارت بهداشت و صندوق‌های بیمه را مشخص كند.

وی افزود: از آنجا كه موضوع ادغام وزارتخانه‌ها مطرح است و كلیات آن طی چهارشنبه گذشته در مجلس به تصویب رسید، شرح وظایف وزارتخانه‌های متعدد مانند ادغام وزارتخانه‌های رفاه و تعاون در وزارت كار، پس از تعطیلی مجلس مطرح می‌شود.

دكتر محسن‌پور در این باره ادامه داد: اعضای كمیسیون بهداشت برای این كه این بند از برنامه توسعه پنجم اجرایی شود طرحی دو فوریتی را با عنوان تجمیع صندوق‌های بیمه آماده و تقدیم هیات رییسه مجلس كرده‌اند؛ اما با توجه به ایام تعطیلات مجلس، نمی‌دانیم این طرح مورد تایید هیات رییسه واقع شده و در دستور قرار گرفته است یا نه. به محض آن كه مجلس كارش را آغاز كند، این موضوع در دستور قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مسوولیت وزارت بهداشت در زمینه انجام اقدامات كارشناسی بیمه پایه سلامت، افزود: در این راستا وزارت بهداشت اطلاعات و نظر كارشناسی خود را به نماینده دولت كه در صحن مجلس در این زمینه اظهار نظر می‌كند، اعلام می‌كند تا به این ترتیب نظر دولت با اطلاعات لازم اعلام شود.

محسن‌پور درباره نظر كارشناسی وزارت بهداشت در مورد تجمیع صندوق‌های بیمه و تشكیل بیمه پایه سلامت، گفت: نظر وزارت بهداشت در تنظیم برنامه نیز آن بود كه به منظور رفع مشكلات حوزه سلامت، حل مشكلات مربوط به تاخیرهای طولانی مدت بیمه‌ها در پرداخت مطالبات مراكز درمانی مختلف و حل مشكلاتی نظیر تامین تجهیزات پزشكی و داروهای مورد نیاز بیماران كه به دلیل این مطالبات دچار مشكل است، صندوق‌های بیمه تجمیع شود و یك مكان در این زمینه پاسخگو باشد. بیمه پایه سلامت هم تدبیر خوبی بود كه دولت و مجلس در تصویب آن تلاش كردند.

وی به ایسنا گفت: طبیعتا ما معتقدیم اگر بیمه‌ها به وزارت بهداشت بازگردند در حل مشكلات بسیار كمك كننده خواهد بود. اما در مجموع در این مورد ابتدا با نظر كارشناسی دولت و سپس با رای نمایندگان تصمیمات لازم اتخاذ و در صحن علنی مجلس اعلام می‌شود.

محسن‌پور در مورد آمادگی وزارت بهداشت برای بازگشت بیمه‌ها به این وزارتخانه، گفت: از آنجا كه وزارت بهداشت پیش از این در تعیین این نظر به عنوان بیمه پایه سلامت نقش داشته و نظر كارشناسی خود را به دولت ارایه داده و دولت هم پذیرفته، قطعا برای بازگشت بیمه‌ها آمادگی داریم. این موضوع بسیار به نفع مردم و حوزه سلامت است.

معاون امور مجلس وزارت بهداشت در پایان با اشاره به بازتاب ارایه گزارش عملكرد وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس، گفت: طرح این بحث یك موضوع بود و بازتاب آن موضوعی دیگر. معتقدیم این كار بسیار برای وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس خوب بود؛ چرا كه برای نخستین بار بود كه در صحن علنی مجلس وزیر خود متقاضی ارایه گزارش عملكرد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha