سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
سلامت نیوز:قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دسترسی و رضایت مردم از خدمات بهداشتی و درمانی کامل نیست، تصریح کرد: منابع در این بخش عادلانه توزیع نمی شود.
به گزارش مهر، دکتر محمد شریعتی روز سه شنبه در همایش مراقبتهای اولیه با رویکرد برنامه پزشک خانواده که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: تبدیل نظام پرداخت وقت مزدی به سرانه ای، در برنامه پزشک خانواده اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در نظام پرداخت وقت مزدی یا همان کارمزدی، بر اساس تعداد ویزیت بیمار پول پرداخت می شود، گفت: در نظام سرانه ای هرچه افراد تحت پوشش سالم تری داشته باشند، پرداخت انجام می شود.

رئیس مرکز توسعه شبکه و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت با اعلام اینکه پزشک خانواده مسئول هماهنگی و هدایت تیم ارائه دهنده خدمات سلامت است، افزود: برنامه پزشک خانواده در سال 84 از روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر آغاز شد و امروز به ازای هر 2500 نفر یک پزشک خانواده در شهرها وجود دارد که البته همین تعداد هم زیاد است.

شریعتی با اشاره به کمبود منابع مالی و اعتباری برای افزایش تعداد پزشکان خانواده ، ادامه داد: اگر بتوانیم به ازای هر 1000 نفر یک پزشک خانواده داشته باشیم، توقعات ما از نظام سلامت برآورده خواهد شد.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت از اجرای پایلوت برنامه پزشک خانواده در شهرهای 20 تا 50 هزار سه استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان، گفت: 514 هزار در شهرهای این سه استان تحت پوشش برنامه پزشک خانواده قرار می گیرند که تاکنون 166 هزار نفر، پزشک خانواده خود را انتخاب کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha