سلامت نیوز : معاون غذا و داروی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: اجرای طرح برچسب اصالت داروها، موجب تفكیك داروهای قاچاق از داروهای مجاز می شود و امیدواریم این طرح قاچاق دارو را كاهش دهد.
 
احمد شیبانی در گفت و گو با ایرنا افزود: با الصاق برچسب اصالت روی تمام داروها، مردم براحتی می توانند داروهای مجاز را از غیرمجاز تشخیص دهند.
وی خاطرنشان كرد، طرح برچسب اصالت، مراحل تكمیلی خود را طی می كند و با نصب این برچسب ها روی داروها، داروهای قاچاق جمع آوری می شود.
وی 12 تیرماه جاری از آغاز نصب بر چسب بر روی داروهای تولید داخل خبرداده بود و گفت: به زودی نصب این برچسب ها بر روی مواد آرایشی و بهداشتی نیز اجرا خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت در ادامه به توزیع دارو در داروخانه ها اشاره كرد و افزود: به اندازه كافی اقلام دارویی به ویژه ساخت داخل در كشور موجود هست و اگر داروخانه ها نیاز به دارو داشته باشند در اختیار آن ها گذاشته می شود.
شیبانی گفت: توزیع دارو در كشور به صورت مداوم رصد و پیگیری می شود و در حال حاضر نیز كمبود نگران كننده دارو در كشور وجود ندارد.
وی با اشاره به اینكه 96 درصد از داروهای مصرفی در داخل كشور تولید می شود و حدود چهار درصد نیز واردات دارویی داریم، افزود: اكنون 12 قلم داروی های تك و بایوتكنولوژی در داخل كشور در دست تولید است و امیدواریم این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه به 25 قلم برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha