شهر تهران حدودا 115 بیمارستان دارد، که درصد بیشتر آنها (55 بیمارستان) خصوصی است. علیرغم تعداد تقریبا یکسان بیمارستان های دولتی و خصوصی در سطح شهر ( نسبت 49 به 55) و هزینه های بسیار کمتر و خدمات رایگان بیمارستان های دولتی، اکثر مردم بیمارستان های خصوصی را انتخاب میکنند.

کدام بیمارستان خصوصی در تهران را انتخاب میکنید؟

سلامت نیوز:شهر تهران حدودا 115 بیمارستان دارد، که درصد بیشتر آنها (55 بیمارستان) خصوصی است. علیرغم تعداد تقریبا یکسان بیمارستان های دولتی و خصوصی در سطح شهر ( نسبت 49 به 55) و هزینه های بسیار کمتر و خدمات رایگان بیمارستان های دولتی، اکثر مردم اگر توان مالیشان اجازه بدهد بیمارستان های خصوصی را انتخاب میکنند هرچند گاهی برخی افراد هم حاضرند هرچه دارند بدهند اما در بیمارستان خصوصی درمان خود را دنبال کنند.

علاوه بر میزان درآمد افراد که در این انتخاب دخیل است، عوامل دیگری چون ارتباط با پزشک و حضور مداوم بر بالین بیمار، شهرت پزشکان، وجود پزشکان مجرب و ورزیده و ... نیز در این انتخاب اثر گذار است.

سلامت نیوز قصد دارد در این مقاله به بررسی چند بیمارستان مطرح خصوصی در شهر تهران و مقایسه امکانات آنها بپردازد.

1-بیمارستان جم

بیمارستان جم در سال 1349 با 128 تخت بستری و مجهزترین دستگاه های رادیولوژی آن زمان در خیابان مطهری امروزی تاسیس شد. این بیمارستان - که در ماههای گذشته به دلیل بستری شدن استاد شجریان در آن به تیتر اخبار تبدیل شده بود – 28 بخش کلینیکی، 9 بخش پاراکلینیک و 16 بخش بستری دارد.

بیمه های مختلفی مانند بانک ها، کتابخانه مجلس، شهرداری، ریاست جمهوری و دیگر نهاد ها با بیمارستان جم قرارداد دارند و همچنین هزینه یک شب بستری در یکی از بخش های این بیمارستان بین 600 تا 2.400.000 هزار تومان است.

برای اطلاع از دیگر تعرفه ها میتوانید به سایت این بیمارستان مراجعه کنید.

 

2- بیمارستان عرفان

بیمارستان خصوصی تخصصی و فوق تخصصی عرفان در سال ۱۳۸۵ افتتاح شد. این بیمارستان 180 تخت خوابه که به عنوان یکی از بیمارستان های جنرال تهران فعالیت میکند، در حوزه گردشگری سلامت نیز فعال است و بیماران مختلفی از سراسر جهان را پذیرش میکند.

بیمارستان عرفان دارای کلینیک های متعدد و بخش های بستری متفاوتی از جمله زنان و زایمان، روانپزشکی، گوش و حلق و بینی، بیماری های داخلی، غدد و... است.

بنا بر اطلاعات درج شده در سایت این بیمارستان، با اکثر بیمه ها طرف قرارداد هستند، اما اطلاعاتی از هزینه ها و تعرفه ی بستری و خدمات پزشکی این بیمارستان در دسترس نیست.

3-بیمارستان نیکان

بیمارستان 102 تخت خوابی نیکان در سال 1390 و در شمال شرق شهر تهران تاسیس شد. بخش های ویژه ICU، CCU و...، بخش های بستری متفاوت، اتاق های عمل آنژیوگرافی، زایمان و....، بخش های سرپایی اورژانس، گوارش و... و پاراکلینیک های پاتولوژی، MRI، پزشکی هسته ای و... از امکانات متعدد این بیمارستان است.

بیمارستان نیکان علاوه بر امکانات فوق الذکر، خدمات دیگری نیز مانند پرستاری در منزل و گردشگری سلامت یا توریسم درمانی را نیز ارائه میکند.

داشتن بخش جراحی کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان و تیم حرفه ای در این زمینه  این بیمارستان را از دیگر بیمارستانها متمایز کرده است .

بتازگی این بیمارستان شعبه ای دیگر در غرب تهران راه اندازی کرده که به بیمارستان نیکان غرب شهرت پیدا کرده است.

برای اطلاع از تعرفه ها و هزینه ی خدمات درمانی این بیمارستان، بیمه های طرف قرارداد و دریافت نوبت  میتوانید به سایت بیمارستان نیکان مراجعه کنید یا با این بیمارستان تماس بگیرید.

 

4-هتل بیمارستان گاندی

هتل بیمارستان گاندی در سال 1387 و با هدف جذب گردشگر درمانی افتتاح شده است. این مجموعه بیمارستانی در ۱۷ طبقه و ۲۱ طبقه هتل احداث شده و دارای ۱۰۰ تخت بستری، ۴۰ تخت بخش‌های ویژه، ۱۷ اتاق عمل و ۱۰۰ سوئیت اقامتی جهت اسکان بیماران یا همراهان آن‌ها است.

کلینیک و پلی کلینیک های تخصصی، خدمات رفاهی، مراقبی و VIP از امکانات این بیمارستان است. بیمه‌های طرف قرارداد بیمارستان گاندی عبارتند از: البرز، سامان، آرمان، آسیا، ملت، کمک‌رسان (SOS)، ایران، میهن، دانا، سینا، رازی، شهرداری، صنعت نفت، صدا و سیما، کانون سردفتران و کلیه بانک‌ها.

همچنین امکانات رفاهی متعددی مانند رستوران، کافی شاپ، بانک، گل فروشی، آژانس هواپیمایی و... برای بیماران و همراهانشان در این بیمارستان در نظر گرفته شده است.برخلاف دیگر بیمارستان ها، در سایت این بیمارستان، هیچ اطلاعاتی از تعرفه ها و هزینه ی خدمات درمانی درج نشده است.

 

5-بیمارستان دی

بیماستان دی با در اختیار داشتن 200 تخت ثابت و 196 تخت فعال، به عنوان یکی از بیمارستان های عمومی و مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی در سطح شهر تهران و کشور فعالیت میکند. کلینیک های داخلی، مغز و اعصاب، زنان، آنکولوژی،ارتوپدی، اطفال و .... از زمینه های فعالیت این بیمارستان است.

بیمه های مختلفی مانند بیمه البرز، سینا، صداوسیما، تامین اجتماعی، کمک رسان و ..... با بیمارستان دی قرارداد دارند. همچنین از لحاظ امکانات رفاهی، بیمارستان دی نیز مانند دیگر بیمارستان ها از امکاناتی مانند دستگاه های خودپرداز و باجه های پرداخت، کافی شاپ، جایگاه شارژ موبایل، تاکسی تلفنی و .... برخوردار است. 

در سایت این بیمارستان اطلاعاتی از هزینه ها و تعرفه های درمانی در دسترس نیست اما، مانند دیگر بیمارستان های خصوصی پذیرای بیماران داخلی و بین المللی است و بدین منظور دپارتمان گردشگری سلامت را راه اندازی کرده است.

6-بیمارستان تریتا

بیمارستان تریتا در سال 1387 در منطقه 22 تهران تاسیس شد. این بیمارستان که تاکنون لوکیشین بسیاری از فیلم های سینمایی و سریال هایی مانند دل، رقص روی شیشه و.... بوده است بخش های متعددی مانند جراحی، داخلی، اطفال، زایمان، دیالیز و..... دارد.

علاوه بر بخش های متداول ذکر شده، خدمات آنلاین این بیمارستان شامل ارتباط غیرحضوری با پزشک، خدمات آنلاین روانشناسی، سامانه سنجش کودک، رویت جواب تصویربرداری و آزمایش و.... است. لازم به ذکر است که این بیمارستان با اوج گیری پاندمی کرونا و پیامد های جسمی و روانی آن، سامانه ی بهداشت روان در بحران کرونا را برای خدمت به مبتلایان راه اندازی کرده است. 

7-بیمارستان بهمن

احداث بنای بیمارستان فوق تخصصی بهمن در سال 1380 در زمینی به مساحت 5000 متر مربع آغاز و در سال 1386 با 18000 متر مربع بنای مفید و در چهار طبقه بستری، یک طبقه همکف و دو طبقه زیر زمین به اتمام رسید.نام بیمارستان بهمن،  برای اغلب افراد یادآور پرونده بستری استاد کیارستمی و حواشی جنجالی آن است.

این بیمارستان علاوه بر بخش های متداول کلینیکی و پارا کلینیکی، دوکلینیک ویژه برای درمان ناباروری و سلامت جنسی نیز دارد. برای اطلاع از جزییات بیمه های طرف قرارداد و تعرفه ها و هزینه های درمانی میتوانید به سایت این بیمارستان مراجعه کنید.

8-بیمارستان صارم

بیمارستان صارم به عنوان مجهزترین مرکز درمانی فوق تخصصی زنان ، زایمان و نازایی در کشور، در سال 1385 در شهرک اکباتان آغاز به کار کرد. عمده فعالیت های این بیمارستان فوق تخصصی در زمینه درمان ناباروری ، حاملگی های پرخطر ، بیماری های پستان و سرطانهای دستگاه تولید مثل زنان میباشد.

از امکانات تخصصی این بیمارستان برای مادران باردار میتوان به بلوک های زایمان با امکان زایمان در آب و زایمان بدون درد اشاره کرد. اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه های طرف قرارداد و هزینه ها و تعرفه ها را میتوانید در سایت این بیمارستان بیابید و از نظرات دیگران نیز بهره مند شوید.

هر کدام از این بیمارستانها که به آنها در این مطلب اشاره کردیم دارای تخصصی ترین امکانات هستند که گاها از شهرستانهای کشور هم برای معالجه و درمان به آنها مراجعه میشود .این در حالیست که بیمارستانهای دولتی هم همیشه پذیرای هموطنانمان هستند و اکثریت انها بلحاظ تخصصی کم ا ز بیمارستانهای خصوصی ندارند و این انتخاب شماست که بر اساس کدام اولویت خود کدام بیمارستان را انتخاب میکنید.تجربه خود را از طریق پیام در انتهای همین خبر با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha