سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفـت: اجرای طرح تفكیك جنسیتی در دانشگاه‌های علوم پزشكی با توجه به نوع درس های ارایه‌ شده، امكانپذیر نیست.
 
به گزارش ایرنا، مرضیه وحید ‌دستجردی در حاشیه همایش فعالان قرآنی دانشگاه علوم پزشكی تهران در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینكه درس های ارایه شده برای تمام اقشار جامعه شامل مونث و مذكر است، به همین دلیل، امكان تفكیك جنسیتی در دانشگاه های علوم پزشكی وجود ندارد.
وحید دستجردی با بیان اینكه طرح پزشك خانواده در سال گذشته به صورت پایلوت (آزمایشی) در برخی استان‌ها اجرا شد، اظهار داشت: این طرح در شهر‌های 20 تا 50 هزار نفر جمعیت به صورت كامل اجرا شد و تمام خانواده‌های این شهرها زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی با بیان اینكه مشكلات در طرح نظام ارجاع و پزشك خانواده شناسایی شده است، افزود: تا پایان امسال - به عنوان سال نخست اجرای برنامه پنجم توسعه - 12 تا 14 میلیون نفر از جمعیت شهری كشور، زیر پوشش طرح پزشك خانواده قرار می‌گیرند.
وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین قانون ما را موظف كرده است تا پایان سال چهارم برنامه پنجم توسعه كشور، كل جمعیت كشور را زیر پوشش این طرح قرار دهیم.
وحید دستجردی درباره پوشش تعرفه‌های پزشكی از سوی بیمه‌ها گفت: متاسفانه سازمان‌های بیمه زیر نظر وزارت بهداشت نیست و مشكل نبود پوشش كافی تعرفه‌های خدمات درمانی، مسوولان وزارت بهداشت را رنج می‌دهد و ما نیز به جز توصیه‌های اخلاقی ،كار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم.
وی افزود: داروهایی كه تحت پوشش بیمه‌ها نیست، داروهای گران قیمتی است و زیر پوشش نبودن تعرفه‌های این نوع داروها، هزینه‌های سلامت مردم را افزایش می‌دهد.
وحید دستجردی گفت: اكنون 54 درصد هزینه‌های حوزه درمان از جیب مردم پرداخت می‌شود كه مربوط به همین نوع هزینه‌ها است.
وزیر بهداشت با اشاره به نامه‌نگاری‌های متعدد در این زمینه تاكید كرد، برخی از خدمات مثل درمان ناباروری، هنوز زیر پوشش خدمات بیمه‌ای نیست كه با توجه به هزینه‌های زیاد و عدم پوشش تعرفه‌های درمانی این بخش، امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر در این روند تجدید نظر كنند.
وحید دستجردی ابراز امیدواری كرد، با توجه به ادغام‌های صورت گرفته در وزارتخانه‌های مرتبط در بحث‌ بیمه و رفاه، دولت بتواند تا پایان برنامه پنجم توسعه از میزان 54 درصد پرداخت هزینه‌های درمان از سوی مردم، این میزان را به كمتر از 30 درصد برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha