چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 29999
سلامت نیوز : رئیس بیمارستان فارابی گفت: افرادی كه از استخر استفاده می‌كنند، حتماً در طی زمان شناكردن به طور مرتب چشم‌های خود را با آب سرد بشویند؛ این كار از سوزش و قرمزی چشم بر اثر كلر موجود در آب استخر می‌‌كاهد.

محمود جباروند در گفت‌وگو با فارس  حساسیت‌های چشمی را یكی از شایع‌ترین بیماری‌های چشم در فصل تابستان بیان كرد و اظهار داشت: با افزایش دما و آلودگی ‌‌هوا خصوصاً در روزهای اخیر این بیماری‌ها شدت بیشتری پیدا كرده است.

وی گفت: "ناخنك " یكی از بیماری‌های چشم است كه با آفتاب ارتباط دارد؛ این در حالی است كه این بیماری در تابستان به دلیل تابش زیاد اشعه ماوراء بنفش تشدید می‌شود؛ توصیه می‌شود، افرادی كه به این بیماری مبتلا هستند، كمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند ضمن اینكه این دسته از افراد نباید استفاده از عینك ‌آفتابی استاندارد را فراموش كنند.

جباروند با اشاره به اینكه در فصل تابستان استفاده از استخر‌ خصوصاً در كودكان افزایش می‌یابد، بیان داشت: به تمام افرادی كه از استخر استفاده می‌كنند، توصیه می‌شود حتماً هر چند دقیقه یكبار از آب بیرون بیایند و چشم‌های خود را با آب سرد بشویند؛ این كار از سوزش و قرمزی و دیگر مشكلات چشمی كه بر اثر كلر و دیگر مواد ضد عفونی‌كننده موجود در آب استخر ایجاد می‌شود، می‌‌كاهد.

رئیس بیمارستان فارابی خاطرنشان كرد: از آنجایی كه بافت‌های چشم كودكان نسبت به بزرگسالان به نور خورشید حساس‌تر است، توصیه می‌شود كودكان تا حد امكان در زما‌نهایی كه تابش نور خورشید زیاد است، از منزل خارج نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha