خبرگزاری فارس: مدیركل محیط زیست استان تهران گفت: زباله بیمارستانی تولید شده در سال گذشته در سطح مناطق بیست‌گانه تهران، 29 میلیون و 115 هزار و 120 كیلوگرم است.

سید‌قوام‌الدین بزرگیان در گفت‌وگو با فارس افزود: 29 میلیون و 115 هزار و 120 كیلوگرم زباله بیمارستانی تولید شده طی سال گذشته از مجموع 248 واحد بیمارستانی، آزمایشگاه و كلینیك در سطح تهران بوده است.
وی در ادامه گفت: بیشترین میزان تولید زباله در سال گذشته، اردیبهشت بوده است كه میزان آن 2 میلیون و 598 هزار و 320 كیلوگرم است و كمترین آن در فروردین به میزان یك میلیون و 932 هزار و 220 كیلوگرم بوده است.
به گفته مدیركل محیط زیست استان تهران، منطقه 6 را با 45 واحد درمانی و آزمایشگاهی با میزان 1/18 درصد تولید زباله بیمارستانی بیشترین میزان و منطقه 19 با 4/0 درصد تولید زباله كمترین میزان تولید زباله بیمارستانی را داشته است.
بزرگیان افزود: سازمان محیط زیست در سال جاری پیگیری مستمری را از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص ساماندهی وضعیت زباله‌های بیمارستانی به ویژه در شهر تهران خواهد داشت.
وی با توجه به زیان‌های ناشی از دفع غیر اصولی زباله‌های بیمارستانی با توجه به نزدیك شدن فصل گرما خواستار دفع اصولی، استریل و دفن بهداشتی آن شد و گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط مسئول رعایت ضوابط در این خصوص هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha