سلامت نیوز : رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: نسبت به رشد صفردرصدی تعرفه‌های فیزیوتراپی در سال 90اعتراض شدید داریم و این اعتراض خود را به نظام پزشكی منتقل كردیم.

اسماعیل ابراهیمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تعرفه سال 90 یك افزایش 7 درصدی بطور عمومی برای رشته‌های پزشكی داشته است اما میزان آن برای رشته‌های فیزیوتراپی صفر درصد بوده است. بطوری كه به طور مثال سال گذشته K فیزیوتراپی 405 تومان بود كه امسال 420 تومان شده است و در واقع افزایشی اصلا نداشته‌ایم.

وی افزود: نسبت به این تعرفه‌ها اعتراض شدید داریم و اعتراض خود را به نظام‌پزشكی مطرح كرده‌ایم و نظام پزشكی را هم این تعرفه‌ها را قبول ندارد.

ابراهیمی با بیان اینكه این تعرفه‌ها خلاف یارانه‌ها است تصریح كرد: تعرفه ها با وجود تورم 16.7 درصدی اعلام‌شده از طرف بانك مركزی به هیچ وجه منطقی و سالم نیست و آن را قبول نكرده و نمی‌كنیم.

وی اضافه كرد: برای رشته فیزیوتراپی كه بسیار وابسته به تكنولوژی است به همراه افزایش اجاره‌بها، قیمت‌ها، تورم و بحث یارانه‌ها باید در نظر داشت كه این تعرفه‌گذاری قطعا ما را دچار مشكل خواهد كرد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران خاطرنشان كرد: تاكنون كه هنوز زمان كوتاهی از تعرفه‌ها می‌گذرد تعداد زیادی از بیماران دچار اختلال شده‌اند و روی درمان آنها تاثیر گذاشته است. باید در نظر داشت كه متضرر اصلی این نوع تعرفه‌ها مردمی هستند كه به درمان‌های فیزیوتراپی نیاز دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha