چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 30002
سلامت نیوز : در رستوران های بین راهی، حتما همراه با غذا از ماست (کم چرب وپاستوریزه )، لیمو ترش و یا آبلیمو استفاده شود زیرا دستگاه گوارش اسیدی می شود و در نتیجه، از رشد و تکثیر میکروب ها در دستگاه گوارش و در نتیجه مسمومیت غذایی جلوگیری می شود.
سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ‌درمان وآموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ افراد باید به جای نوشابه های گازدار، همراه با غذا دوغ کم نمک و بدون گاز سفارش دهند.
دكتر عبداللهی افزود:‌ نوشابه های گازدار حاوی مقدار زیادی قند هستند و یک قوطی 300 میلی لیتری نوشابه در حدود 28 گرم ( تقریبا دوقاشق غذاخوری پر) شکردارد و مقدار زیادی کالری  وارد بدن می کند که نتیجه اش اضافه وزن وچاقی است .
وی تصریح كرد:‌ نوشابه های بدون قند هم حاوی مقادیر زیادی فسفات هستند که از جذب کلسیم غذا که برای استحکام استخوان ها ضروری است، جلوگیری می کند و نتیجه اش در دراز مدت پوکی استخوان خواهد بود.
این متخصص تغذیه بیان كرد:‌ مصرف انواع دسرهای خامه ای درطول سفر توصیه نمی شود چون ممکن است با شیر وخامه پاستوریزه نشده تهیه شده باشد و یا این که به علت کهنگی، فاسد شده باشد همچنین اگر مایل به مصرف بستنی هستید، حتما از نوع پاستوریزه شده وکم چرب آن استفاده کنید.
وی تاكید كرد: افراد از خرید و مصرف نوشیدنی های محلی مثل آب زرشک ، آب آلبالو و هم چنین لواشک، تمبرهندی، آلوچه، درصورتی که بسته بندی نشده و کد بهداشتی و پروانه ساخت از وزارت بهداشت ندارند، خودداری کنند زیرا انواع آلودگی های انگلی با خوردن این نوع موادغذایی غیربهداشتی ممکن است به بدن منتقل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha