چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 30006
سلامت نیوز : بیماری باکتریایی سیاه زخم در اغلب موارد منجر به بروز ضایعات پوستی می شود .
دکتر ملک کیانی مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی این دانشگاه ضمن بیان این مطلب گفت : با سیلوس آنترایس عامل بیماری سیاه زخم است که تاثیر اصلی آن بر روی پوست است .
وی در ادامه گفت : سیاه زخم یک بیماری شغلی مشترک بین انسان و دام است که نزد کارگران صنایع پوست ، مو ، استخوان و محصولات استخوانی و پشم و دامپزشکان که با حیوانات آلوده سر و کار دارند مشاهده می شود .
وی افزود : آلودگی پوستی انسان در اثر تماس با بافت حیواناتی مانند گاو و گوسفند و بز ، اسب و خوک که از بیماری مرده اند ایجاد می شود .
وی گفت : در سیاه زخم پوستی ، قسمتی از پوست که تحت تاثیر باکتری قرار می گیرد ابتدا دچار خارش شده و بعد از آن ضایعه ای به شکل دانه قرمز رنگ روی پوست ایجاد می شود و پس از تبدیل شدن به تاول، زخم سیاه رنگی ظاهر می شود .
وی تاکید کرد : اگر عفونت درمان نشود امکان آسیب به غدد لنفاوی و سرایت بیماری از طریق جریان خون و در نهایت بروز عفونت خونی وجود دارد .
وی واکسیناسیون دام علیه سیاه زخم ، جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام ، رعایت توصیه های بهداشتی توسط افرادی که با دام سر و کار دارند را از مهمترین راه های پیشگیری از بیماری عنوان کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha