چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 30008

در این مقاله كه در سایت تخصصی ارگانیك به چاپ رسیده چند روش طبیعی و غیرشیمیایی برای سفید كردن دندانها ارائه شده كه درعین حال اینگونه اثرات سوء را نیز ندارند.

سلامت نیوز : اكثر ما وقتی تبلیغات تلویزیونی و مجلات را در مورد روش‌های سفید كردن دندانها می‌بینیم به فكر می‌افتیم كه در این زمینه اقدامی بكنیم و در نتیجه لبخندی زیبا داشته باشیم اما گاهی نگران اثرات سوء این روش‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، در این مقاله كه در سایت تخصصی ارگانیك به چاپ رسیده چند روش طبیعی و غیرشیمیایی برای سفید كردن دندانها ارائه شده كه درعین حال اینگونه اثرات سوء را نیز ندارند. این روشها عبارتند از:

-‌ خوردن كرفس و سیب؛ این دو خوردنی حاوی سلولزهای رشته‌ای هستند كه مانند یك مسواك طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندانها را تمیز و سفید كنند. این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندانها پاك می‌كنند.

- استفاده از پراكسید هیدروژن (یا آب اكسیژنه)؛ این ماده كاملا طبیعی و غیرسمی كه تركیبی از مولكول‌های اكسیژن و آب است و می‌تواند به شیوه‌ای بی‌خطر دندانها را پاكسازی كند و برای بهداشت و سلامت كلی دندانها نیز مفید است. روش استفاده از آب اكسیژنه این است كه پودر 3 درصد آن را در آب شیر به مقیاس 50-50 حل كرده و هر شب قبل از خواب دندانهایتان را با این محلول بشوئید. پس از چند هفته متوجه خواهید شد كه دندانهایتان سفیدتر و روشن‌تر شده‌اند.

-‌ توت فرنگی بخورید؛
این میوه خوشمزه و پرطرفدار تابستانی به دلیل اینكه حاوی ماده‌ای موسوم به اسید مالیك است درسفید كردن دندانها نقش موثری دارد. برای بهره‌مند شدن بیشتر از این خاصیت توت فرنگی هفته یكبار دستورالعمل زیر را انجام دهید:

-‌ ابتدا یك عدد توت فرنگی را با یك قاشق غذاخوری جوش شیرین تركیب كنید تا یك خمیر قرمز رنگ حاصل شود. این خمیر را روی مسواك قرار داده و آن را مدت 5 دقیقه روی دندانهایتان بگذارید.

- برای جلوگیری از پوسیدگی دندانها پس از 5 دقیقه با یك مسواك استاندارد، دندانهایتان را بشویید تا هرگونه قندطبیعی از روی دندانهایتان پاك شود.

- استفاده از پوست پرتقال و برگهای درخت برگ بو؛ این دو سفید كننده طبیعی دندانها كه غیر معمول‌تر از بقیه موارد هستند می‌توانند رسوبات روی دندانها را تاحد زیادی برطرف كرده و دندانها را درخشان‌تر كنند شما می‌توانید به نوبت هر یك از آنها را به طور خشك یا به صورت پودر تركیبی با یكدیگر روی دندانها بگذارید.

- و بالاخره می‌توانید از جوش شیرین استفاده كنید برای این منظور می‌توانید 6 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 3/1 قاشق غذاخوری نمك، 4 قاشق چایخوری گلیسیرین و 15 قطره روغن نعنا یا دیگر روغن‌های گیاهی تازه كننده بازدم تركیب كنید این تركیب را به مقادیر كم هر وقت كه می‌خواهید دندانهایتان سفیدتر شوند روی آنها بگذارید و بعد از مدتی دهانتان را بشوئید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha