دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 300081

نتایج یک بررسی نشان می دهد: بارداری می تواند زمان شروع علائم بیماری ام اس را به تاخیر اندازد.

بارداری، زمان شروع علائم ام اس را به تاخیر می‌اندازد

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان می دهد: بارداری می تواند زمان شروع علائم بیماری ام اس را به تاخیر اندازد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: بارداری زمان شروع بیماری ام اس را تا بیش از سه سال به تاخیر می اندازد.
نتایج این مطالعه بین المللی نشان می دهد اولین علائم بیماری ام اس در زنانی که باردار بوده اند به طور میانگین 3.3 سال دیرتر از زنانی که هرگز تجربه بارداری نداشته اند شروع می شود.


بیش از 2.5 میلیون نفر در جهان به بیماری ام اس مبتلا هستند که این بیماری در زنان حدود چهار برابر بیش از مردان متداول است. همچنین این بیماری اغلب در زنانی که در سنین باروری هستند تشخیص داده می شود.


محققان اظهار داشتند: این یافته های جدید می تواند به بهبود درک صحیح از عوامل بیماری ام اس و احتمال استفاده از هورمون درمانی به منظور تاخیر در شروع علائم بیماری کمک کند.


به گفته محققان استرالیایی، بارداری ممکن است فعالیت بیش از حد و غیر طبیعی سیستم ایمنی بدن را که باعث بروز بیماری ام اس می شود کاهش دهد.


به گزارش هلث دی نیوز، در این بررسی آمده است: در حال حاضر مشخص نیست که بارداری چگونه می تواند روند رشد بیماری ام اس را کند سازد اما این باور وجود دارد که این موضوع مربوط با تغییرات ایجاد شده در DNA زنان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha