چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 30011
سلامت نیوز : متخصصان بیمارستان عمومی ماساچوست در یك بررسی جدید دریافته‌اند افرادی كه مدت زمان طولانی یك جا می‌نشینند یا دراز می‌كشند و كمتر میل به تحرك و فعالیت دارند با افزایش خطر تشكیل لخته‌های خونی در ریه‌هایشان مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی‌ها خطر ابتلا به آمبولی ریوی در اثر كم تحركی بررسی شده است. آمبولی ریوی بیماری تشكیل لخته‌های خونی در ریه‌ها است كه عموما از گرفتگی عروق سیاهرگی درپاها ناشی می‌شود.

مطالعات جدید روی 69 هزار و 950 پرستار زن و طی یك دوره 18 ساله انجام گرفته است. در مطالعات قبلی معلوم شده بود كه برخی از عوامل شامل سن، پروازهای طولانی مدت، چاقی، سیگار و فشار خون در بروز آمبولی ریوی نقش دارند. این مطالعه جدید فاكتور بی‌تحركی را نیز به فهرست این عوامل خطرزا اضافه كرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این دوره 18 ساله، 268 مورد ابتلا به آمبولی ریوی مشاهده شد. متخصصان هشدار دادند خطر ابتلا به این عارضه در زنانی كه پس از 41 ساعت در هفته خارج از ساعت كاری می‌نشینند در مقایسه با زنانی كه كمتر از 10 ساعت در هفته می‌نشینند دو برابر بیشتر است.

متخصصان در نظر دارند كه در مطالعات بعدی این رابطه را در مردانی كه خارج از اروپا متولد شده‌اند، بررسی كنند. این مطالعات به طور مفصل در مجله «طب انگلیس» چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha