سلامت نیوز : رییس انجمن دیابت گفت: در ایران روند ابتلا به دیابت در حال افزایش است و طی 25 سال اخیر نتوانسته‌ایم از ابتلا به این بیماری پیشگیری كنیم.

دكتر اسدالله رجب در گفت وگو با  ایسنا، با بیان این مطلب تاكید كرد: نه تنها سیاستگذاران بهداشت و درمان كشور بلكه پزشكان و مردم نیز به دیابت كمتر توجه می‌كنند این در حالیست كه فرد در صورت ابتلا به دیابت می‌تواند از عوارض این بیماری پیشگیری كند. در این جهت لازم است سازمان‌های بیمه‌گر هزینه‌های پیشگیری از دیابت مانند آموزش را به طور كامل بپردازند.

رییس انجمن دیابت افزود: لازم است دوره‌های بازآموزی بیشتری برای پزشكان برگزار شود چرا كه با وجود برگزاری این دوره‌ها، میزان ابتلا به دیابت در سالهای اخیر كاهش نیافته است.

رجب تصریح كرد: حدود 25 سال پیش حدود 4 درصد از جمعیت ایران مبتلا به دیابت بودند كه بالغ بر یك میلیون و 500 هزار نفر می‌شدند ولی در حال حاضر 5/8 درصد از جمعیت كشورمان مبتلا به این بیماری هستند.

وی در ادامه اظهار كرد: دیابت در شروع بیماری نیست بلكه كمبود ترشح انسولین است اما متاسفانه زمانی بیماران به پزشك مراجعه می‌كنند كه این بیماری به شدت سلامتی آنها را تهدید می‌كند.

رجب در پایان با اشاره به روند رو به رشد ابتلا به دیابت در جهان گفت: این وضعیت باعث صدور قطعنامه‌ای از سوی سازمان ملل متحد شده است و طبق این قطعنامه دولت‌ها باید به پیشگیری از دیابت توجه بیشتری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha