دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخش داروسازی کشور را دارای ظرفیت های بسیاری عنوان کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان این رشته موفق شدند ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز را در داخل تولید کنند.

۹۷ درصد داروهای مورد نیاز در داخل تولید می‌شود

سلامت نیوز:دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخش داروسازی کشور را دارای ظرفیت های بسیاری عنوان کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان این رشته موفق شدند ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز را در داخل تولید کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر غلامرضا اصغری اظهار داشت: چالش کنونی تهیه مواد اولیه دارویی است که در حال حاضر ۶۸ درصد آن در داخل تولید می شود، امیدواریم در آینده بتوانیم بیشتر متکی به تولید داخل باشیم.


به گزارش  دانشگاه علوم پزشکی ایران؛وی خاطرنشان کرد: ارایه خدمت تخصصی در داروخانه ها مطلوب نیست و همچنان نیاز به ارتقا داریم تا داروسازان فرصت داشته باشند، مشاوره دارویی به مردم بدهند.


دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت افزود: در دوره عمومی داروسازی هدف آموزش مهارت، ارایه مراقبت های دارویی برای ارتقای خدمات به ویژه در عرصه خدمات دارویی مثل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.


اصغری درخصوص تغییر رویکرد آموزشی در دوره های تحصیلات تکمیلی دکتری و کارشناسی ارشد، گفت: با بازنگری آموزشی و اجرای آموزش های کوتاه مدت مهارتی به دنبال توانمند سازی دانشجویان هستیم تا بتوانند در صنعت داروسازی، کنترل کیفی، طراحی فرمولاسیون جدید و تولید داروهای فناورانه، مثل داروهای بایوتک، فعالانه تر وارد شوند.


اصغری تصریح کرد: در این راستا، دانشکده های داروسازی کشور برنامه های مشترکی با دانشگاه های وزارت علوم دارند و در دانش های بین رشته ای، در حال اجرای پژوهش های مشترک با دانشکده های مرتبط در زمینه های زیست مواد، نانو، شیمی دارویی و سنتز مواد اولیه دارویی و داروهای گیاهی هستند.


اصغری درباره دانشکده نوپای داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ایران هم اظهارداشت: این دانشگاه از نظر آموزشی از اساس نوآورانه بود و امیدواریم رشته داروسازی هم همین مسیر را دنبال کند و در ارایه آموزش های نوین و ایجاد ظرفیت های جدید در این رشته، مدلی موفق برای کمک به داروسازی کشور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha