سلامت نیوز :گروهی از پزشكان و متخصصان برجسته استرالیایی در كنفرانس باروری كه اخیرا در پایتخت سوئد برگزار شد، تاكید كردند زنانی كه قصد دارند باردار شوند باید دندانهای خود را مسواك بزنند و به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت بدهند چرا كه بیماریهای لثه می‌توانند عامل بازدارنده‌ای برای بارداری باشند.

به گزارش ایسنا، این متخصصان در نشست سالانه انجمن اروپایی تولید مثل انسانی و جنین شناسی خاطرنشان كردند كه بیماریهای لثه به اندازه چاقی در به تاخیرانداختن بارداری تاثیرگذار هستند. این یافته حاصل مطالعه روی 3 هزار و 416 زن باردار ساكن غرب استرالیا است كه اكثر آنها جوان بوده و پیشینه آسیایی داشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این بررسی‌ها نشان داد زنانی كه دچار بیماری لثه هستند از زمانی كه اقدام به بارداری می‌كنند حداقل هفت ماه طول می‌كشد تا بتوانند باردار شوند در حالی كه در زنانی كه لثه‌های سالم دارند این مدت به 5 ماه تقلیل می‌یابد. در این مطالعه عوامل دیگری مثل سیگاركشیدن و وزن نیز در نظر گرفته شده‌اند.

پروفسور روگرهارت استاد طب باروری در دانشگاه استرالیایی غربی در این باره گفت: در این مطالعه برای اولین بار رابطه بین بیماری لثه با باردار شدن مشخص شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha