سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 300150

محققان دانشگاه ویرجینیا کامن ولث در ریچموند آمریکا دریافتند یک داروی تجربی ضد سرطان که با عنوان AR-۱۲ شناخته می‌شود، توانایی مهار ویروس SARS-CoV-۲ را دارد و مانع آلوده سازی ‌سلول‌ها و تولید مثل این ویروس می‌شود.

درمان کووید۱۹ با کمک داروی ضد سرطان

سلامت نیوز: محققان دانشگاه ویرجینیا کامن ولث در ریچموند آمریکا دریافتند یک داروی تجربی ضد سرطان که با عنوان AR-۱۲ شناخته می‌شود، توانایی مهار ویروس SARS-CoV-۲ را دارد و مانع آلوده سازی ‌سلول‌ها و تولید مثل این ویروس می‌شود.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، داروی AR-۱۲ پیش از این به عنوان یک ترکیب ضدسرطان و ضد ویروس در لابراتوار محققان مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده در برابر ویروس‌هایی مانند زیکا، اوریون، سرخک، سرخچه، چیکونگونیا، اچ آی وی مقاوم در برابر دارو، RSV، CVM و آنفلوآنزا اثرگذار است.


به گزارش پایگاه ساینس‌دیلی، این دارو از طریق منحصربه فردی عمل می‌کند و بر خلاف هرنوع داروی ضدویروس دیگر، نوعی پروتیین سلولی موسوم به شپرون را مسدود می‌کند که لازم است در ساختار پروتیینی ویروس‌ها، شکل سه‌بعدی مناسب آن‌ها حفظ شود. شکل ویروس برای دستیابی به قابلیت نفوذ به سلول‌ها و تولید مثل، اهمیت بسیاری دارد.  


یکی از شپرون‌هایی که توسط داروی AR-۱۲ مسدود می‌شود، GRP۷۸ نام دارد. این شپرون به عنوان یک حسگر سلولی استرس عمل می‌کند و وجود آن برای تولید مثل و حفظ بقای تمام ویروس‌های پستانداران ضروری است.


داروی AR-۱۲ یک داوری خوراکی است که بر خلاف بسیاری از داروهای در دست تولید کووید ۱۹، در آزمایش های بالینی پیشین به خوبی توسط داوطلبان تحمل شده و ایمنی آن به اثبات رسیده است. اکنون محققان در تلاشند آزمایش های بالینی تکمیلی را آغاز و مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا  را برای آزمایش این دارو روی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دریافت کنند.


بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون  ۳۱ میلیون و ۴۸۲ هزار و۵۹۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند،  ۲۳ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۸۵ نفر بهبود یافته‌اند و  ۹۶۹ هزار و  ۲۹۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.دانشمندان بسیاری در سراسر جهان به دنبال ساخت واکسن این پاندمی هستند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Biochemical Pharmacology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha