چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 30018
سلامت نیوز : یك متخصص چشم پزشك گفت: انعکاس اشعه UV از سطوح صیقلی مانند آب و در فصل تابستان موجب بروز ناخنک چشمی می شود.
دکتر هرمز شمس، متخصص چشم پزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اشعه UV در شرایط خاصی از سطوح صیقلی انعکاس می یابد که این انعکاس به شدت سلامت چشم را تهدید می‌کند.

شمس اظهار داشت: اشعه UV تأثیرات نامطلوبی بر چشم می گذارد که یکی از مهمترین عوارض چشمی اشعه UV، بروز ناخنک چشمی است.

وی با بیان اینکه از عوارض ناخنک چشمی سوزش، خارش، درد شدید و قرمزی چشم است خاطرنشان کرد: بهتر است افراد در فصل تابستان جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند تا از بروز عوارض شدید چشمی در امان باشند.

وی افزود: گروهی از مشاغل از جمله جوشکاری، از مشاغلی محسوب می شوند که به طور دائم در معرض اشعه UV هستند لذا افراد باید به طور دائمی از عینک های مخصوص جوشکاری که ضد اشعه UV نیز هستند استفاده کنند.

*عدسی چشم 99 درصد اشعه مضر UV را جذب می کند

دکتر مهدی مدرس زاده متخصص چشم پزشک در ادامه با بیان این مطلب که در بین اجزای چشم، قرنیه و عدسی جذب بیشتری از اشعه UV دارند اظهار داشت: جذب طولانی مدت اشعه UV از چشم موجب کدورت چشم می‌شود.

وی با بیان اینکه عدسی چشم حدود 99 درصد اشعه UV را جذب می کند خاطرنشان کرد: اشعه UV با عبور از عدسی و قرنیه، به بافت های داخلی چشم می رسد و موجب تغییرات منفی بر چشم می شود.

وی تصریح کرد: اشعه UV موجب چروک پلک چشم نیز می‌شود که این عامل در کاهش میدان بینایی اثرگذار است.

وی افزود: پرهیز از نگاه مستقیم به نور خورشید، استفاده از عینک ضد UV و معاینات دوره‌ای توسط چشم پزشک از بروز حوادث چشمی جلوگیری می کند.

*با افزایش میزان اشعه UV در تابستان آسیب قرنیه شدیدتر می شود

دکتر محمد آقازاده امیری رئیس انجمن اپتومتری در ادامه گفت: با توجه به افزایش میزان اشعه UV‌ در فصل گرم تابستان می توان این موضوع را تهدیدی جدی بر سلامت چشم در نظر گرفت.

آقازاده امیری با بیان اینکه سوزش چشم ناشی از اشعه UV با تأخیر تشخیص داده می شود خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش، احتمال آب مروارید را نیز به شدت افزایش می دهد.

وی افزود: به علت اشتباه تشخیص دادن این عارضه با دیگر مشکلات چشمی بهتر است در صورت بروز سوزش چشم حتماً به متخصص مراجعه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha