گزارش‌ها حاکی از آن است دخانیات عامل ۲۰ درصد از موارد مرگ و میر ناشی از بیماری سرخرگ کرونری است.

دخانیات عامل ۲۰ درصد از مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری سرخرگ کرونری

سلامت نیوز:گزارش‌ها حاکی از آن است دخانیات عامل ۲۰ درصد از موارد مرگ و میر ناشی از بیماری سرخرگ کرونری است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در گزارش منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO)، اتحادیه جهانی قلب و دانشگاه نیوکاسل استرالیا در آستانه ۲۹ سپتامبر روز جهانی قلب آمده است: هر سال ۱.۹ میلیون نفر بر اثر بیماری قلبی ناشی از مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند.


نویسندگان این گزارش با بیان اینکه این رقم معادل یک پنجم از تمامی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی است، اظهار داشتند: تمامی مصرف کنندگان دخانیات باید استعمال آن را ترک کنند تا به عارضه حمله قلبی دچار نشوند.


در این گزارش تاکید شده است: مصرف کنندگان دخانیات بیشتر از افراد غیر سیگاری احتمال دارد در سنین پایین دچار مشکلات قلبی عروقی شوند.
مصرف تنها چند نخ سیگار در روز یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. هرچند، درصورتیکه مصرف کنندگان دخانیات به ترک فوری سیگار اقدام کنند خطر ابتلا به بیماری قلبی پس از گذشت یک سال حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا می کند.


همچنین در این گزارش آمده است که دخانیات بدون دود عامل مرگ سالانه ۲۰۰ هزار نفر بر اثر بیماری سرخرگ کرونری است. سیگارهای الکترونیکی نیز فشار خون را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را بیشتر می کنند.


به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، علاوه بر این، فشار خون بالا و بیماری قلبی خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را افزایش می دهد. مطالعه اخیر سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد در میان فوتی های ناشی از کووید-۱۹ در ایتالیا ۶۷ درصد دچار عارضه فشار خون بالا بوده و در اسپانیا نیز ۴۳ درصد از بیماران کووید-۱۹ به بیماری قلبی نیز مبتلا بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha