سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: بازگشت نمره چشم و خشك شدن غدد اشكی از دیگر معایب عمل لیزیك و لایزیك به شمار می‌رود.

محمدعلی انصاری در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: در عمل لایزیك و لیزیك، عفونت چشم به ندرت دیده می‌شود همچنین در هر دو عمل تاری دید در شب وجود دارد.

وی گفت: بازگشت نمره چشم و خشك شدن غدد اشكی از دیگر معایب عمل لیزیك و لایزیك به شمار می‌رود؛ افرادی كه فعالیت‌های شدیدی دارند، ممكن است این فعالیت‌ها به چشم فشار وارد كرده و به قرنیه آسیب برساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در ادامه این مطلب افزود: به زنانی كه قبل از بارداری عمل لیزیك انجام داده‌اند، توصیه می‌شود، به دلیل فشارهای زایمان طبیعی و تأثیر آن بر چشم، بهتر است از زایمان سزارین استفاده كنند.

انصاری در خصوص تفاوت‌های عمل لیزیك و لیزیك بیان كرد: درد عمل لیزیك 12 ساعت پس از عمل به طول می‌انجامد اما در لایزیك بیمار یك تا 2 شبانه‌روز از ناحیه چشم درد می‌كشد ضمن اینكه پس از عمل لیزیك یك تا 2 هفته بیمار نیاز به درمان دارد اما در لایزیك این كار 2 تا 3 ماه به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: بیماری كه عمل لیزیك انجام می‌دهد، باید پس از عمل یك روز در منزل بماند اما در عمل لایزیك بیمار باید تا 3 روز از منزل خارج نشود همچنین در لایزیك پایداری چشم و به دست آوردن دید خوب 3 ماه طول می‌كشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha