سلامت نیوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كردستان از كاهش بیش از 70 درصدی موارد ابتلا به بیماری تب مالت در بین مردم استان خبر داد.
 دکترفرزام بیدارپور معاون بهداشتی این دانشگاه ضمن بیان این مطلب افزود: در سال 84، یك‌هزار و 285 مورد ابتلا به بیماری بروسلوز در بین مردم استان مشاهده شد كه این تعداد در سال گذشته به 354 مورد كاهش یافته است.
وی مهم‌ترین دلایل كاهش آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در استان را تغییر سیاست‌های سازمان دامپزشكی در انجام واكسیناسیون، همكاری و تعامل دانشگاه علوم پزشكی در امر درمان، اطلاع‌رسانی درست و ساخت برنامه‌های رادیو و تلویزیون، ارائه آموزش‌های لازم در خانه‌های بهداشت در زمینه استفاده درست از فرآورده‌های لبنی و جمع‌آوری شیر، تجهیز مراكز جمع‌آوری شیر با همكاری جهاد كشاورزی و ارائه خدمات آموزشی پزشكان در زمینه درمان این بیماری عنوان كرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كردستان نظارت و كنترل بر مراكز جمع‌آوری شیر و نظارت بر عبور و مرور دام را از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه در سال ‌جاری برای مقابله و پیشگیری بیماری تب مالت بیان كرد.
دکتربیدارپور با توجه به شروع فصل گرما و شیوع بیماری تب مالت توصیه کرد: مواد لبنی را از سوپر ماركت‌ها تهیه و از خرید این مواد از دستفروشان و یا در فضای باز جدا خودداری شود.
همچنین در ادامه مدیركل دامپزشكی كردستان از كاهش 93 درصدی دام‌های مبتلا به بیماری بروسلوز یا تب مالت در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: كاهش موارد ابتلا به بیماری بروسلوز در بین جمعیت دامی و انسان نتیجه همكاری به موقع دامداران در امر واكسیناسیون دام‌ها و تعامل سازمان جهاد كشاورزی، دامپزشكی و دانشگاه علوم پزشكی در زمینه درمان، پیشگیری و كنترل این بیماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha