دبیر انجمن شرکت های پخش دارو گفت: 25 روز است که واکسن آنفلوآنزا وارد انبارهای شرکت های پخش دارو شده است.

ورود واکسن آنفلوآنزا به شرکت‌های پخش/ تجربه ناموفق توزیع واکسن در خانه‌های بهداشت

سلامت نیوز: دبیر انجمن شرکت های پخش دارو گفت: 25 روز است که واکسن آنفلوآنزا وارد انبارهای شرکت های پخش دارو شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محسن عبدالله زاده، دبیر انجمن شرکت های پخش دارو گفت: 25 روز است که واکسن آنفلوآنزا وارد انبارهای شرکت های پخش دارو شده است. براساس دستور وزارت بهداشت بنا شده تا واکسن ها تنها در اختیار معاونت بهداشت وزارتخانه قرار بگیرد تا آن ها عرضه را آغاز کنند.

وی گفت: این محموله از واکسن ها قرار نیست از طریق داروخانه های سراسر کشور توزیع شوند، بلکه منتظر محموله های بعدی هستیم که به محض ورود به کشور، از طریق داروخانه ها توزیع خواهند شد.

عبدالله زاده عنوان کرد: البته تجربه ناموفق توزیع داروها در مراکز بهداشتی در سال های گذشته پیش روی ما است که گاهی اوقات شاهد بودیم داروها به جای اینکه مستقیم به دست مصرف کننده اصلی برسد، از مراکز توزیع غیرمجاز سر درآورده و با قیمت های سودجویانه عرضه شده است. به همین دلیل ما در این خصوص هشدارهای لازم را به مسؤولین و سیاستگذاران ارائه کرده ایم.

 وی در خصوص تحویل واکسن آنفولانزا به مجلس اظهار داشت: شرکت‌های واردکننده در خصوص توزیع این واکسن، سیاست گذار نیستند و درحال حاضر بخش ناچیزی از واکسن ها به دستور سازمان غذاو دارو تحویل داروخانه مجلس شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha