سلامت نیوز : 20 دقیقه ورزش در طول روز ( حتی پیاده روی و نرمش) به میزان زیادی احتمال پوكی استخوان را ذر سنین كهنسالی کاهش می دهد.
دکتر حمیدرضا فلاح نژاد رییس هیات پزشکی ورزشی این استان، ضمن بیان این مطلب گفت: یكی از راههای غیر دارویی كه برای مقاوم ساختن افراد در تمامی سنین زندگی پیشنهاد می شود، ورزش و فعالیتهای جسمانی است چرا که امروزه در دنیای پزشكی و علم درمان ،ورزش فبل از اینكه یك هنر و مهارت محسوب شود یك وسیله مهم درمانی است .
وی ادامه داد: بسیاری از افراد به بیماریها و ناتوانی های گوناگون از قبیل چاقی مفرط، سكته ها و ناراحتی های قلبی ، صدمات و ضایعات مفصلی ، عضلانی ، عدم تناسب جسمانی ، ناراحتی های تنفسی ، ناراحتی های خونی ، و پوكی استخوانی مبتلا هستند و زندگی خود را با دلخوری و شكایت ادامه می دهند که با ورزش کردن می توانند بر این بیماری ها چیره شوند.
وی در خصوص  تاثیر ورزش برسلامت انسان تصریح کرد: ورزش كردن باعث جلوگیری از فعالیتهای نابهنجار قلب می شود و سبب عملكرد بهتر قلب در زمان فعالیت و استراحت می شود و از ضربان های نامنظم قلب جلوگیری و بر عمر مفید قلب می افزاید.
دکتر فلاح نژاد گفـت: با 20 دقیقه ورزش مناسب روزانه می توان از ناراحتی های مفصلی شایع بویژه كمر درد جلوگیری كرد .
وی یادآور شد: بیماران مبتلا به فشار خون با انجام حركات ورزشی می توانند به میزان قابل توجه ای آن را كنترل و در حد متعادل حفظ كنند.
 این کارشناس تصریح کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده انجام حركات ورزشی به مدت 20 تا30 دقیقه ، سه بار در هفته به میزان قابل توجه ای در بهبود بیماری قند خون و غلظت خون بسیار مؤثر است.
وی گفت: پژوهشگران به این نكته پی برده اند كه در هنگام ورزش و یا بلافاصله پس از آن هورمونی به نام اندروفین در بدن تولید و پخش می شود كه سبب شادابی و نشاط و سرحالی پس از ورزش می شود.
دکتر فلاح نژاد در ادامه گفت: ورزش صبح شادابی و نشاط روزانه و ورزش انتهای شب سبب خواب راحت می شود. ورزش سن نمی شناسد ،منتها حركات ، شتاب و شدت آن می بایست متناسب با سنتان باشد . اگر مدتهاست ورزش نكرده اید بهتر است باحركات سبك و پیاده روی بصورت 10 دقیقه در روز شروع كرده و به تدریج بر زمان آن بیافزایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha