متخصص قلب و عروق با بیان اینکه استرس، دیابت، چاقی و موارد ژنتیکی از عواملی هستند که می‌توانند موجب بیماری‌های قلبی و عروقی شوند،گفت: علائم بیمارى‌هاى قلبى در مردان و زنان تقریبا یکسان است.

مهمترین علل ابتلا به بیماری‌های «قلبی»

سلامت نیوز: متخصص قلب و عروق با بیان اینکه استرس، دیابت، چاقی و موارد ژنتیکی از عواملی هستند که می‌توانند موجب بیماری‌های قلبی و عروقی شوند،گفت: علائم بیمارى‌هاى قلبى در مردان و زنان تقریبا یکسان است.

به گزارش سلامت نیوز، کوروش راسخ، متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش  «مهمترین علائم بیماری‌هاى قلبی و عروقی چیست؟»،گفت: استرس، دیابت، چاقی و موارد ژنتیکی از عواملی هستند که می‌توانند موجب این بیماری در بدن مردان و زنان شوند.

وی ادامه داد:علائم بیمارى‌هاى قلبى و عروقى در مردان و زنان تقریبا یکسان است و تفاوت واضحی ندارد.

این متخصص قلب و عروق درباره اینکه «آیا میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی بین مردان و زنان متفاوت است؟»،افزود:بیمارى‌هاى قلبى در مردان زیادتر است، اما در زنان با توجه به هورمون هایی که در بدن بانوان از طریق تخمدانها ترشح می‌شود، مشکلات قلبى کمتر است؛ بنابراین احتمال ابتلا مردان به این بیماری به جهت فقدان این هورمونها بیشتر است.

راسخ بیان داشت: نکته مهم این است که کاهش وزن در افراد چاق مى‌تواند به تنهایی عاملى براى افت فشار خون، دیابت و کاهش چربی شود.

وی درباره «افتادگی دریچه میترال (پرولاپس) قلب چیست؟»، گفت: پرولاپس قلب مربوط به بافت دریچه قلب (دریچه میترال) است و زمانی اهمیت پیدا می‌کند که دریچه میترال از کار می‌افتد و باعث نارسایی دریچه قلب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha