یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 300353

عضلات پشت ساق پا که عضلات کاف نام دارند، نقش بسیار مهمی در ایستادن و راه رفتن ما دارند. در واقع اگر آنها وظیفه خود را به‌درستی انجام ندهند، امکان حفظ تعادل هنگام ایستادن وجود ندارد.

درد پاشنه پا را نادیده نگیرید

سلامت نیوز:عضلات پشت ساق پا که عضلات کاف نام دارند، نقش بسیار مهمی در ایستادن و راه رفتن ما دارند. در واقع اگر آنها وظیفه خود را به‌درستی انجام ندهند، امکان حفظ تعادل هنگام ایستادن وجود ندارد.

این عضلات از پشت زانو شروع می‌شوند و با تاندون آشیل به پشت پاشنه می‌رسند. غشای کف پایی که در ناحیه کف پا از پاشنه به پنجه اتصال دارد هم در راستای این عضلات و تاندون آشیل قرار دارد و هر کششی از سوی عضلات کاف به غشای کف پایی منتقل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،ذکر این مطالب از این جهت است که بدانیم برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل مچ و کف پا باید عضلات کاف سالم باشند و به‌صورت طبیعی کار کنند. وقتی وزن‌مان بالا می‌رود، وقتی بیش از معمول سرپا می‌ایستیم، وقتی بعد از مدت‌ها از یک کفش خاص استفاده کرده‌ایم و پاهایمان با کفی، پاشنه و شکل رویه آن عادت کرده، کفش یا صندل جدیدی را یکباره به مدت طولانی استفاده می‌کنیم، وقتی برخلاف همیشه که از کفش و دمپایی پاشنه‌دار استفاده می‌کنیم، زمان زیادی پای برهنه بایستیم یا راه برویم، عضلات کاف برای حفظ تعادل ما هنگام ایستادن و جلوبردن ما هنگام راه‌رفتن خسته و آزرده می‌شوند.

این خستگی باعث بیشترشدن انقباض در آنها شده و کشش بیشتری به ناحیه پاشنه اعمال می‌شود. این اعمال کشش بیشتر به ناحیه پاشنه هم در محل اتصال تاندون آشیل و هم در محل اتصال غشای کف پایی به آن اتفاق می‌افتد و به‌مرور زمان باعث ایجاد التهاب و تورم در یکی از این نواحی یا هر دو می‌شود. به دنبال التهاب طولانی‌مدت و ادامه فشار بیش از حد بر آنها امکان رسوب کلسیم در این قسمت‌ها وجود دارد که در زیر پاشنه، زائده استخوانی به نام خار پاشنه ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha