یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 300363

عرق یک پدیده طبیعی است که موجب دفع مواد زاید بدن می شود، اما در برخی از موارد بوی بدی در بدن ایجاد کرده که هم فرد و هم اطرافیانش را آزار می‌دهد.

بوی بد بدن را با این روش‌ها درمان کنید

سلامت نیوز:عرق یک پدیده طبیعی است که موجب دفع مواد زاید بدن می شود، اما در برخی از موارد بوی بدی در بدن ایجاد کرده که هم فرد و هم اطرافیانش را آزار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،وقتی فعالیت غدد تعریق، بیش از اندازه باشد، بوی تند و ناخوشایندی از بدن خارج می‌شود. اما این عرق نیست که موجب بوی بد بدن می‌شود، بلکه بوی نامطبوع زمانی به‌وجود می‌آید که عرق با باکتری ترکیب می‌شود.


باکتری‌هایی که عامل بوی بدن هستند، به‌سرعت در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند. عرق یک پدیده طبیعی است که موجب دفع مواد زاید بدن می شود، اما عرق  بدن در برخی از موارد می‌تواند موجب بوی بد برای بدن شود و برای فرد و اطرافیان غیرقابل تحمل می‌شود. که در ادامه مطلب با برخی از روش‌های جلوگیری از بوی بد عرق آشنا می‌شوید: 


جوش شیرین
جوش شیرین رطوبت پوست را جذب می‌کند و به‌همین علت می‌تواند عرق را جذب کند و از بوی بدن بکاهد. ضمنا، جوش شیرین باکتری‌ها را نابود می‌کند و مانند یک بو زُدای طبیعی (دئودورانت) جلوی بوی بد بدن را می‌گیرد.
برای رفع بوی بد بدن یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با هم ترکیب کنید و آن را به زیربغل و سایر قسمت‌های بدن که زیاد عرق می‌کنند، بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب بشویید؛ طوری که روی پوست سابیده نشود. بعد دوش بگیرید. این کار را هر روز و به‌مدت چند هفته انجام بدهید.


می‌توانید مقادیر مساوی از جوش شیرین و نشاسته‌ی ذرت را با هم ترکیب کنید و آن را مستقیما به زیربغل‌تان که خشک است بمالید تا هم از تعریق و هم از بوی بد جلوگیری شود. هر وقت که نیاز داشتید چندین ساعت بدون عرق کردن بمانید، از این شیوه استفاده کنید.


 مریم‌گلی
می‌توانید با پنج قطره عصاره‌ی مریم‌گلی، پنج قطره عصاره‌ی گشنیز و پنج قطره عصاره‌ی اسطوخدوس، همراه با ۵۰ میلی‌لیتر عصاره‌ی تیره انجیلی، یک بو زُدای طبیعی درست کنید. این مواد را با هم ترکیب کنید و محلول حاصل را در یک بطری اسپری بریزید تا هر روز از آن به عنوان بو زُدا استفاده کنید.
می‌توانید دو قاشق غذاخوری مریم‌گلی خشک شده را به چهار فنجان آب داغ اضافه کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه خیس بخورد. وقتی محلول خنک شد، زیر بغل‌تان را با آن بشویید. این کار را روزی دو بار انجام بدهید تا زمانی که نتیجه بگیرید.


همچنین می‌توانید از دم‌نوش مریم‌گلی نیز استفاده کنید. به این شکل که یک قاشق چای‌خوری از مریم‌گلی خشک شده را در یک فنجان آب داغ اضافه کنید و به‌مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس این دم‌نوش را میل کنید و از آن لذت ببرید. این نکته را هم به‌یاد داشته باشید که نباید بیش از دو فنجان از آن را در روز بنوشید.


 گوجه‌ فرنگی
گوجه فرنگی دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی است و می‌تواند باکتری‌های عامل بوی بد بدن را از بین ببرد. گوجه فرنگی برای بستن حفره‌های پوست و کاهش عرق نیز سودمند است.
هفت تا هشت عدد گوجه ‌فرنگی را له کنید.
گوجه فرنگی‌های له شده را در صافی بگذارید و با فشردن، عصاره‌‌ی آن را بگیرید.
عصاره‌ی به‌دست آمده را در یک سطل پُر از آب بریزید.
در وان، از آن استفاده کنید.
این کار را هر روز انجام بدهید تا بوی بد بدن‌تان از بین برود.
می‌توانید روزانه، یک تا دو لیوان آب گوجه فرنگی بنوشید تا از بوی بدن‌تان کم شود.


درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی
طب سنتی از دیرباز در تمامی امور درمانی و پیشگیری از بیماری‌ها و هر آنچه با بدن انسان در ارتباط است، راهکارهایی طبیعی و بدون عوارض را توصیه می‌کند.
درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی در واقع راهکارهای ساده‌ای است که به ‌آسانی در خانه می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.
بسیاری برای درمان بوی بد زیر بغل و یا از بین بردن بوی بد عرق رو به مصرف انواع عطر و ادوکلن‌ها می‌آورند؛
که علاوه بر هزینه زیاد ممکن است در سلامت آن‌ها نیز اثر سوء داشته باشد.
در طب سنتی گیاهان و مواد طبیعی بسیاری برای درمان بوی بد زیر بغل توصیه ‌شده که در ادامه هر یک را به‌تفصیل بررسی می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha