سلامت نیوز : وزیر بهداشت با اعلام رتبه 300 تا 400 دانشگاه علوم پزشكی تهران در دنیا از تغییر گرایش و علاقه‌مندی رتبه‌های نخست كنكور به تحصیل در رشته‌ دندانپزشكی به جای پزشكی در كشور خبر داد.

به گزارش فارس، مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاحیه دانشكده دندانپزشكی بین‌المللی پردیس دانشگاه علوم پزشكی تهران كه امروز در محله خانی‌آباد نو تهران با حضور محمد باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران صورت پذیرفت اظهار داشت: بنده از گذشته برای تأسیس شعبه بین‌الملل پردیس در جریان تلاش‌‌ها بودم و در سال 86 این شعبه در دانشگاه علوم پزشكی تهران تأسیس شد.

وی با بیان اینكه در بازدید از دانشكده دندانپزشكی بین‌المللی پردیس كه فضا و ساختار بسیار مناسبی برای آموزش و ارائه خدمات دارد بسیار برایم غیر باور بود گفت: امیدواریم بتوانیم برای نخستین بار پذیرش دانشجوی خارجی را از شعب بین‌الملل پردیس دانشگاه علوم پزشكی تهران محقق كنیم.

وحید دستجردی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكی تهران دانشگاه بین‌المللی و جزء 300 تا 400 دانشگاه نخست دنیا به حساب می‌آید و با ریاست لاریجانی در حوزه‌های پژوهشی - آموزشی و بهداشت و درمان تحولات بسیاری ایجاد شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینكه در حال حاضر دانشكده دندانپزشكی بین‌المللی پردیس دانشگاه علوم پزشكی تهران دارای 200 دانشجوی دندانپزشكی است افزود: در حال حاضر مشاهده می‌كنیم كه رتبه‌های نخست كنكور برعكس سال‌های گذشته كه مشتاق به تحصیل در رشته‌های پزشكی بودند علاقه‌مندی خود را به تحصیل در رشته دندانپزشكی نشان می‌دهند كه این امر نشان دهنده ظرفیت‌های خوب در رشته‌ دندانپزشكی است.

وحید دستجردی با اشاره به مشكلات بیمه در حوزه دندانپزشكی كشور گفت: با وجود مشكلاتی كه در حوزه بیمه در ارائه خدمات دندانپزشكی در كشور داریم با این حال بسیاری از كشورها از جمله كشورهای مسلمان و عرب مشتاق به دریافت آموزش‌های پزشكی و دندانپزشكی ایران هستند.

وزیر بهداشت تصریح كرد: درخواست می‌كنم تا رئیس دانشكده بین‌المللی پردیس دانشگاه علوم پزشكی تهران و دیگر مسئولان این دانشكده برای بازدید و ملاقات با سفرای دیگر كشورهای منطقه در پذیرش دانشجو به این كشور‌ها سفر كنند تا بتوانیم حتی به طور مستقل و جدا از وزارت خارجه بتوانیم در گسترش پذیرش دانشجویان خارجی در شعب بین‌المللی دانشگاه‌های علوم پزشكی ارتقا یابیم.

وحید دستجری افزود: كیفیت را نباید قربانی كمیت كنیم ولی نباید در كیفیت نیز محبوس شویم زیرا مشاهده می‌كنیم برخی كشورها با وجود نداشتن نیروهای انسانی و كیفیت خوب شعب آموزشی و دانشگاهی را در ایران ایجاد كرده‌اند و این نشان دهنده آن است كه نباید در این راستا محدودیت ایجاد كنیم زیرا كشورهای منطقه و مسلمان بسیار علاقه‌مند به گرفتن آموزش‌های پزشكی از ایران هستند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: با توجه به وضعیت خوب شعبه بین‌الملل پردیس دانشگاه علوم پزشكی تهران با وجود قدمت كم آن امیدواریم با افتتاح این دانشكده دندانپزشكی و بر اساس مشاهدات بنده و با توجه به سابقه 77 ساله پزشكی و دندانپزشكی در كشور بتوانیم دانشجویان خارجی را در كشورمان آموزش دهیم و بر اساس ارزش‌های اسلامی و ایرانی رتبه‌های دانشگاه‌های علوم پزشكی كشورمان به خصوص در رشته‌های دندانپزشكی در دنیا ارتقا یابد و دانشجویان تراز اول را تربیت كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha