رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: تا کنون بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت داشته‌ایم و کادر درمان ۲۴ ساعته فعال بوده‌اند. بر خلاف سایر نقاط دنیا که با افزایش فشار کار کادر درمان تحصن کردند، در کشور ما کادر درمان بر بالین بیمار برای خدمت رسانی تحصن کردند.

تا کنون بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت داشته‌ایم

سلامت نیوز:رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: تا کنون بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت داشته‌ایم و کادر درمان ۲۴ ساعته فعال بوده‌اند. بر خلاف سایر نقاط دنیا که با افزایش فشار کار کادر درمان تحصن کردند، در کشور ما کادر درمان بر بالین بیمار برای خدمت رسانی تحصن کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسینعلی شهریاری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت، با اشاره به خدمات گسترده کادر پزشکی در ۸ سال دفاع مقدس، گفت: در ۸ سال جنگ تحمیلی به کشور عزیزمان، کادر درمان یکی از اولین افرادی بودند که در جبهه‌های جنگ برای کمک به مجروحان حضور پیدا کردند. جامعه پزشکی از هر گروه و رسته‌ای شب قبل از عملیات به محل مورد نطر می‌فتند تا آماده‌ی خدمت‌رسانی باشند.


وی افزود: گاهی ارائه خدمات آنقدر زیاد می‌شد که امروز با گذر از آن روزها در تحقیقاتمان می‌بینیم پزشکانی در دوران دفاع مقدس فعال بودند که انجام ۱۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های صحرایی را در طول این ۸ سال در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.


رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فداکاری جامعه پزشکی در مقابله با بیماری کووید ۱۹، تاکید کرد: این خدمات تا جایی گسترش یافت که مقام معظم رهبری نیز چندین بار از زحمات این عزیزان قدردانی کردند. تا کنون بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت داشته‌ایم و کادر درمان ۲۴ ساعته فعال بوده‌اند. بر خلاف سایر نقاط دنیا که با افزایش فشار کار، کادر درمان تحصن کردند، در کشور ما کادر درمان بر بالین بیمار برای خدمت رسانی تحصن کردند و گاهی هفته‌ها و ماه‌ها به منزل نرفتند.


شهریاری افزود: قدردانی امروز ما از پیشکسوتان کادر درمانی که در دفاع مقدس فعال بودند کاری مهم است که بتوانیم بعد از ۴۰ سال قدردان زحماتشان باشیم‌؛ اقدامات جامعه پزشکی باقیات‌الصالحات است که اجر اخروی خواهد داشت‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha