رییس شورای سیاستگذاری گفت: پول هایی که مردم به بیمه ها می دهند باید هنگام بیماری به کمک شان بیاید.

سلامت نیوز : رییس شورای سیاستگذاری گفت: پول هایی که مردم به بیمه ها می دهند باید هنگام بیماری به کمک شان بیاید.
دکتر باقر لاریجانی افزود: یكی از بحث های مهم در ارائه خدمات تامین منابع آن است كه چگونه تامین می شود. اصولا در هر نظام ارائه خدمات مطلوب این است كه منابع بیمه ای بتواند به كمك مردم بیاید یعنی مردم در زمانی كه سالم هستند بتوانند هزینه هایی را به بیمه ها پرداخت كنند تا در زمان بیماری به مدد آنها بیاید.
وی افزود: سرمایه گذاری دولت ها در بخش سلامت یك بحث كلیدی است كه می تواند نظام ارائه خدمات را شكل بدهد سطح بندی در این نظام یك بحث مهم است كه می تواند از هزینه های غیرضروری یك كمی پرهیز كند و اینكه بیمه ها چقدر بتوانند پوشش داشته باشند و این پوششان چقدر وسیع باشد در جامعه و چه قدر عمق داشته باشد و چقدر خدمات را بتواند ارائه دهد و تعامل بیمه ها با بخش حوزه سلامت چگونه باشد.
وی تصریح کرد: طبعا هر چقدر این تعامل نزدیك تر باشد و هر چه این تعامل وسیع تر باشد می تواند به كمك مردم بیاید و حتی مردم را حفظ كند در مقابل هزینه هایی كه به ویژه در بیماری صعب العلاجی كه پرهزینه است بتواند آن ها را كمك كند. راهكار اساسی این است كه با حمایت حداکثری در زمینه بیمه ها به طرف یك نظام ارجاع منطقی و نظام سطح بندی منطقه ای برویم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha