مو‌های درخشان و پر حجم یکی از مهم‌ترین نشانه‌های سلامتی هستند که در دیدار اول نظر مخاطب را جلب می‌کنند. این شاخصه زیبایی در ظاهر آقایان و خانم‌ها تأثیر زیادی دارد. متاسفانه هزینه‌های جلوگیری از ریزش مو گاهی افراد را از ادامه درمان دلسرد می‌کنند، مخصوصاً اینکه در بسیاری از موارد عامل اصلی ریزش مو مشخص نیست و درمان آن مشکل‌تر می‌شود.

نکات خواندنی درباره کاشت موی زنان

سلامت نیوز:مو‌های درخشان و پر حجم یکی از مهم‌ترین نشانه‌های سلامتی هستند که در دیدار اول نظر مخاطب را جلب می‌کنند. این شاخصه زیبایی در ظاهر آقایان و خانم‌ها تأثیر زیادی دارد، با این حال همیشه دیده و شنیده‌ایم که خانم‌ها نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان داده و سعی می‌کنند مو‌های زیبای خود را تا سنین سالمندی هم حفظ کنند.

متاسفانه هزینه‌های جلوگیری از ریزش مو گاهی افراد را از ادامه درمان دلسرد می‌کنند، مخصوصاً اینکه در بسیاری از موارد عامل اصلی ریزش مو مشخص نیست و درمان آن مشکل‌تر می‌شود. 

 

 
کاشت مو زنان

خانم‌ها سوال می‌کنند که آیا کاشت مو برای زنان نتیجه خوبی در پی دارد؟ آیا عمل کاشت مو آخرین راه برای داشتن مو‌های زیبا است؟ راه‌های دیگر مانند اکستنشن مناسب‌تر نیستند؟ آیا درمان قطعی ریزش مو ممکن است؟ در ادامه مطلب پاسخ این پرسش‌ها را بیان می‌کنیم و امیدواریم به این ترتیب تصمیم‌گیری برای شما آسانتر شود.

عوامل ریزش مو در زنان

یکی از سوال‌هایی که در بخش ابتدایی مطرح کردیم این بود: آیا درمان قطعی ریز مو ممکن است؟ اجازه بدهید ابتدا عوامل ریزش مو را نام ببریم. بسیاری از این عوامل قابل درمان هستند و تعدادی از آن‌ها هرگز از بین نمی‌روند.
 
عوامل هورمونی

 استفاده از غذا‌های فرآوری شده، آلودگی هوا و غذا، استرس‌های شدید زندگی شهری و .. همه دست به دست هم می‌دهند تا تغییرات هورمونی غیر طبیعی در بدن زنان اتفاق بیفتند. معمولاً زنانی که هورمون مردانه بیشتری دارند، شاهد ریزش موی سر هستند و پس از چندین سال مو‌های باقیمانده نیز بسیار سست و نازک می‌شوند.

شاید با بهبود روش زندگی بتوان تا حدی مشکلات هورمونی را درمان کرد، ولی باید بدانید تعدادی از زنان به صورت سرشتی با افزایش هورمون مردانه درگیر هستند و معمولاً عوامل ژنتیکی باعث این افزایش شده است چنانچه عامل هورمونی ناشی از ژنتیک یا سرشت افراد باشد، به سختی می‌توان آن را کنترل کرد.


اگر شما خانمی هستید که دچار ریزش شدید مو شده‌اید، به پزشک متخصص زنان یا متخصص غدد مراجعه کنید. پزشک پس از انجام آزمایش‌های خون درباره وضعیت هورمون‌ها نظر قطعی می‌دهد. اگر ریزش مو به دلیل مشکلات تیروئید یا هورمون‌های مردانه باشد، باید درمان دارویی را آغاز کرده و صبر و حوصله داشته باشید.


تغذیه نامناسب

بدن هر انسان برای فعالیت‌های طبیعی نیاز به تغذیه سالم و کافی دارد. حال اگر در برنامه غذایی منابع مهم کمرنگ یا حذف شوند، تاثیر خود را نشان می‌دهند. مو‌ها در برابر کمبود منابعی مانند آهن و روی بسیار حساس بوده و دچار ریزش می‌شوند.

باید در برنامه غذایی خانم‌ها مقادیر مناسب و کافی از آهن و روی وجود داشته باشد، مخصوصاً خانم‌هایی که در دوره عادت ماهیانه، خونریزی شدیدی دارند. اگر آزمایش خون نشان داد که مشکل خاصی ندارید، می‌توانید با مراجعه به پزشک متخصص تغذیه یک برنامه غذایی متناسب با سن و خصوصیات بدنی خود دریافت کنید. پس از چند ماه نتیجه برنامه غذایی در بدن مشخص شده و ریزش مو کاهش پیدا می‌کند.


عوامل ژنتیکی و ارثی

اگر در خانواده درجه یک خود عوامل ارثی ریزش مو بین خانم‌ها را مشاهده کرده‌اید، ممکن است در اواخر دوره جوانی شما هم دچار کم مویی از نوع زنانه شوید. همان‌ طور که می‌دانید خانم‌ها مانند آقایان طاس نمی‌شوند، ولی حجم مو‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کنند و مو‌های جلوی سر بسیار کم و نازک می‌گردند. متأسفانه برای درمان این مشکل راه‌های زیادی وجود ندارد و نهایتاً باید با عمل کاشت مو ، زیبایی خود را دوباره بدست بیاورید.


حالا که عوامل را شناختید می‌توانید برای جلوگیری از ریزش مو بهتر عمل کنید. یکی از روش‌هایی که برای زیبایی مو‌ها در سال‌های اخیر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اکستنشن مو می‌باشد. می‌خواهیم در ادامه این روش را مورد بررسی قرار دهیم و عوارض آن را بدانیم.
 
اکستنشن مو

بسیاری از خانم‌ها تمام سعی خود را برای داشتن مو‌های پر حجم و بلند انجام داده‌اند، اما باز همچنان نمی‌توانند چنین مو‌هایی داشته باشند. اکستنشن مو که دارای انواع مختلفی می‌باشد، به کمک خانم‌ها آمده و در عرض چند ساعت شما را صاحب موهایی ÷ر حجم و زیبا می‌کند. اکستنشن مو می‌تواند طبیعی یا مصنوعی باشد. اکستنشن‌های طبیعی از موی طبیعی افراد بدست آمده و نسبت به کیفیت آن مبلغ متفاوتی دارند. اکستنشن‌های مصنوعی نیز از الیاف پلاستیکی ساخته شده که در کارخانه‌ها تولید می‌گردند و قیمت آن‌ها پایین‌تر است.

بعضی از اکستنشن‌ها موقت هستند که با گیره‌های کوچک برای چند ساعت به مو متصل شده و بعد باز می‌شوند، اما اکستنشن‌های دائمی که برای چندین ماه به موی خودتان متصل هستند؛ موضوع اصلی بحث می‌باشد. اکستنشن‌های طبیعی و دائمی ظاهر بسیاری زیبایی دارند و تصاویر آن‌ها هر خانمی را برای انجام اکستنشن تشویق می‌کند.

متاسفانه این خدمات زیبایی علاوه بر هزینه بالایی که نیاز دارند، ممکن است عوارض جبران ناپذیری بر موی شما بگذارند. از آنجایی که اکستنشن به ساقه مو وصل می‌شود به واسطه نیروی جاذبه مو را به سمت پایین می‌کشد و به این ترتیب مو باید کشش مضاعفی را تحمل کند.


کاشت مو برای زنان

خوشبختانه کاشت مو برای زنان هم انجام می‌شود که پزشک متخصص با معاینه و بررسی وضعیت بانک مو می‌تواند بهترین روش عمل کاشت مو را به شما پیشنهاد کند. بر خلاف روش‌هایی که در سالن‌های زیبایی انجام می‌شوند، شما می‌توانید با کاشت مو چیزی شبیه به معجزه را در ظاهر خود تجربه کنید و در عین حال عوارض جانبی خاصی متحمل نشوید.

همان‌ طور که قبلاً هم اشاره کردیم بسیاری از خانم‌ها بنا بر دلایلی مانند عوامل ژنتیکی دچار طاسی زنانه می‌شوند و اعتماد بنفس خود را از دست می‌دهند. همچنین ممکن است افراد در سنین کودکی بر اثر حوادثی مانند آتش سوزی قسمت‌های مختلفی از موی سر را از دست داده باشند، به هر حال لازم نیست نگران باشید زیرا با مراجعه به یک کلینیک معتبر زیبایی تحت نظر پزشک متخصص با بهترین روش کاشت مو، زیبایی خود را بدست می‌آورید.


یکی دیگر از موارد مهمی که باعث ریزش مو در خانم‌ها می‌شود، عملیات پرتو درمانی می‌باشد که بیماران سرطانی مجبور به انجام آن هستند. خوشبختانه پیشرفت علم پزشکی در زمینه کاشت مو می‌تواند انگیزه زندگی و اعتماد بنفس را دوباره به چنین اشخاصی باز گرداند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha