استفاده از علف چای و ویتامین B6 در درمان عوارض و نارا حتی های پیش از قاعدگی مؤثر است.

سلامت نیوز : استفاده از علف چای و ویتامین B6 در درمان عوارض و نارا حتی های پیش از قاعدگی مؤثر است.
بر اساس تحقیق محققان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، علف چای و ویتامین B6 هر دو بر درمان علایم جسمانی و روانی در سندروم پیش از قاعدگی  تاثیر گذار بوده است .
بر اساس این گزارش،‌ سندروم پیش از قاعدگی با بروز علائم جسمانی و روانی متغیر و عود کننده ای همراه است که 75 تا 90 درصد زنان قبل از قاعدگی آن را تجربه می کنند ، این سندروم بر خود فرد و خانواده وی تاثیر می گذارد و /سبب ایجاد تغییرات رفتاری در زنان می شود.
در این تحقیق علائم جسمانی ، سردرد ، افزایش اشتها ، تپش قلب و علائم روانی شامل انزوا طلبی، غیبت از کار، فقدان تمرکز، کاهش کارایی، از جمله علائم سندروم پیش از قاعدگی اعلام شده است .
این گزارش می افزاید:‌ گیاهان دارویی و ویتامین ها از جمله رایج ترین روش های درمانی هر نوع بیماری است چرا که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند و استفاده از آنها بی خط ، کم هزینه و در دسترس است .
گفتنی است: بر اساس این تحقیق استفاده از علف چای و ویتامین B6 در درمان علایم پیش از قاعدگی تاثیر بسزایی داشته است همچنین نتایج این تحقیق در مجله تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha