محققان هلندی شواهدی یافتند که نشان می‌دهد ویروس کرونا از طریق سیستم ایمنی بدن بر مغز تاثیر می‌گذارد. پیش از این بسیاری از پژوهشگران این موضوع را حدس می‌زدند اما شواهدی برای اثبات آن نداشتند.

ویروس کرونا از طریق سیستم ایمنی بر مغز تاثیر می‌گذارد

سلامت نیوز:محققان هلندی شواهدی یافتند که نشان می‌دهد ویروس کرونا از طریق سیستم ایمنی بدن بر مغز تاثیر می‌گذارد. پیش از این بسیاری از پژوهشگران این موضوع را حدس می‌زدند اما شواهدی برای اثبات آن نداشتند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان بیمارستان آموزشی یو ام سی(UMC) در آمستردام  با کالبد شکافی ۲۱ نفر که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند به شواهدی برای اثبات این موضوع دست یافتند.   


به گزارش روزنامه هلندی «داتچ نیوز»،این مطالعه نشان داد که سیستم ایمنی اختلال یافته بیماران مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹ به تمام ارگان های بدن به ویژه مغز آسیب می زند.


محققان در این مطالعه ویروس کرونا را در مغز افراد مورد بررسی پیدا نکردند اما شواهدی یافتند که نشان می دهد سیستم ایمنی بدن بیماران هنگام مبارزه با ویروس کرونا به پروتئین های خاصی در مغز حمله کرده است.


ماریانا بوگیانی یکی از محققان این مطالعه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: در مطالعه ای مشاهده کردیم که سلول های ایمنی سیستم ایمنی ذاتی به طور جدی مختل شدند.  سلول‌های ایمنی که پس از چند روز به طور معمول کار خود را انجام می‌دادند، در بیماران بسیار فعال مانده و باعث آسیب مغزی در بیماران ‌شدند.


وی افزود: این واقعیت که سیستم ایمنی بدن چنان واکنشی انجام می دهد، بیانگر این  موضوع است که تجویز داروهایی که واکنش ایمنی را سرکوب می کند به بیماران Covid-۱۹ منطقی است.  این فعالیت در مغز ممکن است باعث از دست دادن حس بویایی و از دست دادن طولانی مدت تمرکز شود که بسیاری از افراد مبتلا به کووید-۱۹ این علائم را گزارش داده اند اما تا اکنون محققان علت آن را نمی دانستند.
 
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha