جمعه ۱۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 30048

رییس جامعه پزشكان متخصص داخلی توصیه كرد: در صورت ورود آب استخر به دهان نباید آن را قورت بدهید چون آب بیشتر استخرها آلوده به میكروبهایی هستند كه در سطح بدن افراد وجود دارد.

سلامت نیوز : رییس جامعه پزشكان متخصص داخلی توصیه كرد: در صورت ورود آب استخر به دهان نباید آن را قورت بدهید چون آب بیشتر استخرها آلوده به میكروبهایی هستند كه در سطح بدن افراد وجود دارد.

دكتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار كرد: اگرچه كلر باعث ضدعفونی شدن آب می‌شود اما بر سلامت پوست و چشم افراد تاثیر منفی می‌گذارد.

وی تاكید كرد: كودكان زیر 5 سال را برای شنا به استخرهای عمومی نبرید چون این كار باعث ابتلای كودكان به عوارض پوستی و انتقال برخی بیماریها به آنان می‌شود.

رییس جامعه پزشكان متخصص داخلی به افرادی كه برای تفریح كوهنوردی می‌كنند، توصیه كرد: مواد غذایی فاسد شدنی را همراه خود به كوهستان نبرید بلكه از موادی مانند نان، خرما، سبزی و میوه‌ها در این مكان استفاده كنید.

وی تاكید كرد: افرادی كه برای كوهنوردی می‌روند لازم است لباسهای ضخیم نپوشند تا گرمازده نشوند. علاوه بر آن در طول كوهنوردی از مایعات بهداشتی مانند آب و آب میوه استفاده كنند.

رییس جامعه پزشكان متخصص داخلی با اشاره به خطر گزش حشرات در فصل تابستان اظهار كرد: ممكن است برخی از افراد به نیش حشرات زیاد حساسیت داشته باشند. بنابراین لازم است آنان زمانی كه به مناطق كوهستانی می‌روند لباسهای پوشیده به تن كنند تا نیش حشرات به آنان آسیب نرساند. علاوه بر آن، این افراد می‌توانند داروهای ضد حساسیت همراه خود ببرند.

وی توصیه كرد: در این مناطق به گیاهان دست نزنید چون این كار باعث بروز آلرژی و كهیر می‌شود و گاهی اوقات تنگی نفس را به همراه دارد.

خسرونیا در ادامه گفت: مبتلایان به بیماریهای قلبی و ریوی به ارتفاعات نروند و در سطوح مسطح تفریح كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha