جمعه ۱۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 30050

مدیركل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از بازنگری در قیمت برخی اقلام دارویی به دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی و نرخ ارز خبر داد.

سلامت نیوز : مدیركل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از بازنگری در قیمت برخی اقلام دارویی به دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی و نرخ ارز خبر داد.

دكتر محمدرضا شانه‌ساز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تقاضای صنعت داروسازی كشور برای تجدیدنظر در قیمت برخی اقلام دارویی به دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی و افزایش نرخ ارز گفت: بحث قیمت دارو مورد انتظار صنعت داروسازی است چرا كه افزایش قیمت حامل‌های انرژی و نرخ ارز در گروهی از اقلام دارویی تاثیرگذار است.

وی در این باره ادامه داد: صنعت داروسازی كشور پیشنهادات خود را برای بازنگری در قیمت برخی اقلام دارویی ارایه داده‌ است. به این منظور كمیته‌های كارشناسی تعیین شده‌اند و به شدت پیگیریم تا به نقطه تعادلی در این زمینه برسیم. به این ترتیب این موضوع اكنون در سازمان غذا و دارو در مرحله كارشناسی است.

شانه‌ساز ادامه داد: تا این مرحله از اقدامات كارشناسی این نتیجه حاصل شده كه یك سری اقلام دارویی باید كاهش قیمت داشته باشند، یك سری افزایش قیمت و گروهی دیگر نیز نیازی به تغییر قیمت ندارند.

وی به ایسنا گفت: اكنون در زمینه‌ی تولید دارو در وضعیت بسیار مناسبی به سر می‌بریم. هر چند چالش‌هایی هم وجود دارد اما روند تولید دارو در كشور روند رو به رشدی است به طوری كه تقریبا كارخانه‌ای نداریم كه برنامه‌ی توسعه‌ای و اقدامات لازم برای تولید داروهای جدید را نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha