با وجود محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۱۷۵ هزار و ۸۲۳ نفر از پایتخت نشینان در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کردند.

اهدای خون بیش از ۱۴۲ هزار تهرانی در ۶ ماه اول امسال

سلامت نیوز:با وجود محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۱۷۵ هزار و ۸۲۳ نفر از پایتخت نشینان در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس آمارهای به دست آمده از ۱۲ مرکز اهدای خون در سطح پایتخت، ۱۷۵ هزار و ۸۲۳ نفر به این مراکز مراجعه کرده اند که از این میان، ۱۴۲ هزار و ۵۷۹ نفر موفق به اهدای خون برای نجات جان بیماران شدند.


۱۳۵ هزار و ۵۰۳ نفر از اهداکنندگان خون را مردان و ۷ هزار و ۷۶ نفر را نیز بانوان تشکیل داده اند که سهم اهداکنندگان مستمر، ۶۵ هزار و ۸۵۵ واحد اهدای خون بوده است؛ در حالی که ۴۷ هزار و ۷۹۸ نفر از اهداکنندگان در گذشته سابقه انجام این کار انسانی را داشته و ۲۸ هزار و ۳۴۱ نفر نیز برای اولین بار به صف داوطلبان اهدای خون پیوستند.


بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، ۳ هزار و ۲۸۲ نفر از مهربانان خیرخواه تهرانی با اهدای پلاکت و یک هزار و ۵۴۷ نفر از بهبود یافتگان کووید ۱۹ نیز با اهدای پلاسما به نجات جان بیماران کمک کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha