سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف لیمو امانی یا لیمو ترش به همراه غذا، به دلیل دارا بودن ویتامین C ، به پیشگیری از بروز فقر آهن کمک می کند.
یوسف نقیایی در خصوص ترکیبات و اجزای تشکیل دهنده لیمو افزود: یک عدد لیمو ترش حاوی 30 کیلو کالری انرژی، 5/10گرم کربوهیدرات، ‌7/0 گرم پروتئین، 2/0 گرم چربی، ‌5/0 گرم فیبر خوراکی،‌ 6/0میلی‌گرم آهن، ‌یک RE ویتامین A و 1/29میلی‌گرم ویتامین C است.

وی در ادامه گفت:‌ بیشترین ماده تشکیل دهنده موجود در لیمو، کربوهیدراتها هستند که نوع کربوهیدراتهای آن از نوع فروکتوز است بنابراین برای بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌توانند به راحتی از این ماده غذایی استفاده کنند.

نقیایی با تاکید بر نقش آنتی اکسیدان و قابلیت جذب آهن در بدن توسط ویتامین C موجود در لیمو، افزود:‌ از آنجا که لیموترش ماده غذایی غنی از ویتامین C است و این نوع ویتامین، بدن را در برابر بیماریهای عفونی محافظت می‌کند، توصیه می‌شود این ماده غذایی به همراه هر نوع غذایی اعم از خورشت و ‌سالاد مصرف شود.

این کارشناس تغذیه در ارتباط با تهیه و نگهداری آبلیموهای دستی، گفت: آبلیموهای دستی در بطریهای تیره یا در محلهای تاریک از جمله کابینت و یخچال نگهداری شوند چرا که ویتامین C موجود در آن به نور و حرارت حساس بوده و از بین می‌روند.

وی افزود: در آبلیموهای صنعتی نیز باید به کد بهداشتی، ‌پروانه ساخت و مهر استاندارد کالا توجه شود و از مصرف آبلیموهای با مارکهای غیر معتبر اجتناب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha