شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 30062
سلامت نیوز : كلسترول زیاد در بدن باعث افزایش چربی می‌شود و خطرات زیادی از جمله چاقی را به دنبال دارد. بنابراین برای سلامت بدن باید از غذاهایی كه سطح كلسترول بالایی دارند پرهیز شود.

به گزارش ایسنا مواد غذایی بی‌شماری وجود دارند كه با وجود اینكه سرشار از كلسترول هستند و برای بدن مضر می‌باشند مورد استفاده افراد قرار می‌گیرند، كره و گوشت چرب و بستنی از این دسته غذاها می‌باشند.

در نظر داشته باشید كه فست فودهایی كه در حال حاضر طرفداران زیادی دارند به خاطر كلسترول بالا بسیار مضر می‌باشند.

پنیر، فرآورده‌های شیر، زرده تخم‌مرغ، كیك، كلوچه، كره، گوشت و ... نیز از غذاهایی است كه مصرف زیاد آن سلامتی را تهدید می‌كنند.

البته این غذاها فواید زیادی هم دارد و نمی‌توان آنها را از رژیم غذایی حذف كرد، پس بهتر است كه برای هر یك از آنها جانشینی پیدا كرد و یا آنها را به شكل دیگری تغییر داد. برای مثال شیر پرچرب و سرشار از كلسترول را به شیر كم چرب تبدیل كرده و از آن استفاده كنید. به همین شكل كره و پنیر و ... نیز می‌شود بجای پرچرب از كم چرب آن استفاده كرد.

كره، گوشت پرچرب، بستنی، فست فود، پنیر پرچرب، شیر پرچرب، زرده تخم‌مرغ، كیك، كلوچه كره‌ای، گوشت خرچنگ، جگر، پوست مرغ، غذاهای سرخ‌كردنی از جمله غذاهای ممنوعه در این خصوص هستند.

*** سطح كلسترول را در بدن كنترل كنید

صرف نظر از اینكه به بیماری چربی خون مبتلا هستید یا نه، توصیه می‌شود هر پنج سال یك بار سطح كلسترول را در بدن خود اندازه‌گیری كنید. این در حالیست كه افرادی كه سطح كلسترول خونشان زیاد است باید با فاصله‌ای كمتر آن را چك كنند. سطح كلسترول بالا در بدن خطرات زیادی را برای فرد به دنبال دارد از جمله بیماری قلبی، دیابت، فشار خون، مرض چاقی .

افرادی كه اعتیاد به مواد مخدر دارند و یا به طور ارثی احتمال بیماری‌های قلبی را در خود می‌بینند باید از غذاهای سطح كلسترول بالا خودداری كنند چرا كه احتمال جمع شدن كلسترول در آنها بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha