سلامت نیوز : تبلیغات افراد و مراكز زیباسازی پوست، كاشت مو، طب سوزنی و لیزر درمانی در رسانه ها كه مجوز وزارت بهداشت را ندارند خلاف قانون بوده و قابل پیگرد قضایی است.

به گزارش ایسنا، دكتر سیدسجاد رضوی مدیركل نظارت و اعتباربخشی مراكز درمانی وزارت بهداشت با اعلام این خبر، گفت: تبلیغات این نوع كارها فقط توسط متخصصان وجراحان پلاستیك كه مجوز وزارت بهداشت یا سازمان نظام پزشكی را داشته باشند بلامانع است.

وی افزود: نشریات و رسانه‌هایی كه اقدام به تبلیغ زیباسازی پوست، كاشت مو، طب سوزنی و لیزردرمانی برای پزشكان عمومی و افراد فاقد مجوز می‌كنند باید بدانند كه این كار خلاف قانون بوده و قابل پیگرد قضایی است.

وی اضافه كرد: علاوه بر این نوع تبلیغات گاهی مشاهده می‌شود مراكزی ادعای آموزش لیزردرمانی، طب سوزنی و كاشت مو هم می‌كنند كه این اقدام نیز خلاف قانون و قابل پیگرد است.

وی مهم‌ترین مراجعی كه مجوز قانونی به افراد و مراكز برای فعالیت و تبلیغات می‌دهند را واحد بازآموزی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی اعلام كرد و گفت: سازمان نظام پزشكی هم برای صدور بسیاری از این مجوزها ابتدا با معاونت آموزشی وزارت بهداشت كه مرجع اصلی صدور این مجوزهاست هماهنگ می‌كند.

وی هدف از تبلیغات زیبایی را بهره‌برداری و سوء استفاده‌های اقتصادی دانست و خاطرنشان كرد: متأسفانه در بسیاری از این نوع تبلیغات كارهای خطرناكی به عنوان درمان مبتنی بر علوم پزشكی تبلیغ می‌شود و هموطنان عزیز باید بدانند كه تحت تأثیر این تبلیغات قرار نگیرند و به شیوه‌های غیرعلمی در درمان یا زیباسازی روی نیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha