شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 30076

اسفناج تنها برای پیشگیری از بیماری مفید نیست، به عنوان مثال، آنتی اكسیدان موجود در اسفناج نه تنها به پیش‌گیری از سرطان كمك می‌كند بلكه می‌تواند به ترمیم و جلوگیری از چروك شدن پوست كمك فراوانی ‌كند.

سلامت نیوز :برگ‌های سبز و تازه اسفناج را در وعده‌های غذایی خود به جای استفاده از دیگر سبزیجات استفاده كنید.

به گزارش ایسنا  اغلب متخصصان سلامتی فواید مرتبط با اسفناج را كشف كرده‌اند،‌ بنابراین هنگامی كه تنها سالاد می‌خواهید یا هنگامی كه می‌خواهید از سبزیجات در ساندویج و غذای خود استفاده كنید بهتر است به جای كاهو از اسفناج استفاده كنید.

موارد زیر نشان می دهد كه چه مقدار اسفناج برای سلامتی شما مفید است و اینكه چقدر به سلامتی شما كمك كرده و چقدر از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌كند.

ویتامین‌ها و مواد مغزی در اسفناج

اسفناج به عنوان یكی از سالم‌ترین سبزیجاتی است كه شما می‌توانید بخورید. این سبزیجات برگدار به دلیل مواد مغذی حیاتی، پروتئین،‌آهن، بتاكاروتن، كاروتنوید، تركیبات فلاون و دیگر مواد مهم و مغزی دسته‌بندی می‌شوند.

ویتامین A و ویتامین C، اسید فولیك و فیبررژیمی می‌تواند به میزان قابل توجهی در گیاه اسفناج یافت شود.

مواد مغذی مانند روی، كلسیم، پتاسیم، و كاروتنویدها نیز دراین سبزیجات برگ پهن پیدا می‌شوند. علاوه بر اینكه اسفناج غنی از انواع ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی است، اما فاقد چربی و كلسترول است.

تاثیر اسفناج در جلوگیری از بیماری‌ها

اسفناج حاوی بهترین مواد مغذی و ویتامین‌ها است كه به جلوگیری از بیماری‌ها كمك زیادی می‌كند به عنوان مثال بیشتر تركیبات فلاونی در اسفناج،‌ آنتی اكسیدان‌های قوی هستند كه می‌توانند در خنثی كردن رادیكال های آزاد بدن كمك كنند و این می‌تواند به طور موثر در جلوگیری از سرطان به وسیله‌ پاك كردن حمله كننده‌های خطرناك در بدن كمك كند.

مصرف اسفناج در پیش‌گیری از سرطانهای سینه، معده، سرطان پوست موثر است، كاروتینوید موجود در اسفناج ممكن است در پیش‌گیری از سرطان پروستات و تخمدان موثر باشد.

اسفناج همچین موجب افزایش سلامت مجاری قلب می‌شود و آن به دلیل آنتی اكسیدان موجود در اسفناج است كه به جلوگیری از تركیب اكسیژن با كلسترول كه برای قلب و شریان ها بسیار خطرناك است، كمك می‌كند.

علاوه بر آن منیزیم موجود در اسفناج به تنظیم سطح فشار خون در بدن كمك می‌كند. مطالعات نشان داده است كه مصرف اسفناج می‌تواند در طول چند ساعت فشار خون را پایین بیاورد.

اسفناج حاوی اسید فولیك می‌باشد كه می‌تواند از لطمه‌های مواد شیمیایی مضر خنثی در بدن جلوگیری كند.علاوه بر تنظیم فشار خون اسفناج می‌تواند به تنظیم میزان قند خون در بدن كمك كند.

فواید دیگر اسفناج

اسفناج تنها برای پیشگیری از بیماری مفید نیست، به عنوان مثال، آنتی اكسیدان موجود در اسفناج نه تنها به پیش‌گیری از سرطان كمك می‌كند بلكه می‌تواند به ترمیم و جلوگیری از چروك شدن پوست كمك فراوانی ‌كند.

علاوه بر آنها بعضی از رنگدانه‌ها و مواد مغزی گیاهی در اسفناج درحفاظت پوست در مقابل اشعه مضر UV خورشید موثر است، اسفناج همچنین سرشار از آهن است كه در ساخت سلول‌های قرمز خون موثر است و در انتشار خون به قسمت‌های مختلف بدن كمك می‌كند اكسیژن بیشتری را به بدن می‌دهد كه برای رفع خستگی بدن مفید است.

بتاكاروتن‌ها در سلامت چشم، دید بهتر و رفع و خارش و خستگی چشم موثر است. اغلب افراد اسفناج را برای كمك به رژیم غذایی خود بدون افزایش وزن مصرف می‌كنند زیرا اسفناج حاوی فیبر بالا و كالری كم است و باعث می‌شود كه شما احساس سنگینی بكنید بدون اینكه چیزی به وزنتان اضافه شود.

به یاد داشته باشید كه شما شرایطی داشته باشید كه سازگار با مواد موجود در اسفناج نباشد زیرا اسفناج حاوی اسید اوكسالیك است كه ممكن است برای افرادی كه از مشكلات كیسه صفرا یا مشكلات كلیوی رنج می‌برند، سازگار نباشد.

اگر شما از هر كدام از این شرایط رنج می‌برید قبل از مصرف آن با پزشك خود مشورت كنید.

به یاد داشته باشید كه اسفناج به تنهایی نباید برای درمان هر یك از بیماری‌های ذكر شده مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha