دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 300804

شب بیداری برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ بسیار مضر است.محققان دانشگاه لستر بریتانیا در مطالعه بیماران مبتلا به دیابت نوع۲ دریافتند افرادی که شب دیر می خوابند و صبح دیر بیدار می شوند، کمتر ورزش می کنند در نتیجه سلامت شان در معرض خطر بزرگی قرار دارد.

زود خوابیدن برای افراد دیابتی نوع ۲ مفید است

سلامت نیوز: شب بیداری برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ بسیار مضر است.محققان دانشگاه لستر بریتانیا در مطالعه بیماران مبتلا به دیابت نوع۲ دریافتند افرادی که شب دیر می خوابند و صبح دیر  بیدار می شوند، کمتر ورزش می کنند در نتیجه سلامت شان در معرض خطر بزرگی قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،دکتر «جوزف هندسان» سرپرست تیم تحقیق، معتقد است: فهم این‌که چگونه مدت زمان خواب می تواند بر فعالیت فیزیکی تاثیر بگذارد می تواند به افراد دیابتی در کنترل سلامت شان کمک کند. افراد مبتلا به دیابت باید سبک زندگی سالم داشته باشند و ورزش کنند.

افرادی که دیر به رختخواب می روند ۵۶ درصد کمتر از افراد سحرخیز مبتلا به دیابت، ورزش می کنند که برای سلامت شان مضر است. ورزش برای هر شخصی، از جمله افراد مبتلا به دیابت، مهم است چراکه به حفظ وزن سالم و فشارخون کمک می‌کند و ریسک بیماری قلبی را کاهش می دهد. در این مطالعه، بیش از ۶۰۰ بیمار مبتلا به دیابت نوع۲ به مدت یک هفته از نظر خواب، استراحت و تحرک فیزیکی تحت نظر بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha