سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست كه ارائه خدمات درمانی به بیماران با بی‌مهری و یا توهین همراه باشد و موضوع رفتار پرسنل درمانی و احترام به مراجعان از جمله مسائلی است كه بسیار مورد توجه است.

دكتر محمدحسین سرمست در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: در محیط اورژانس بیمارستان‌ها علاوه بر این‌كه باید امكاناتی مانند فضای فیزیكی، نیروی انسانی متخصص، تجهیزات و ساختمان تامین شود، لازم است ارائه خدمات به بیماران هم به گونه‌ای صحیح انجام شود.

وی افزود:‌ به عنوان مثال پرستاری كه در اورژانس و یا دیگر بخش‌های بیمارستان‌ فعالیت می‌كند باید با رعایت اصول اخلاقی و اخلاق اسلامی و همچنین رفتاری مناسب خدمات درمانی را به بیماران ارائه دهد. البته با توجه به دشواری كار در چنین محیط‌هایی، در شرایطی ممكن است پرستار و یا پزشك به همراهان بیمار دستور خاصی بدهد؛ معنای این رفتار پرخاشگری نیست، ولی در برخی موارد به اشتباه تعبیر می‌شود؛ به همین دلیل لازم است همین موارد اندك نیز شناسایی و موارد تنبیهی و تشویقی برای آن‌ها اعمال شود.

سرمست تصریح كرد: در صورتی كه بیماران و یا مراجعان به مراكز درمانی رفتاری نامناسب را از سوی پرسنل درمانی مشاهده كردند و یا این‌كه بیمار از سوی پرسنل به صورت مناسب راهنمایی نشد، این موضوع باید از سوی شهروندان به دانشگاه گزارش شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان كرد: در كنار برخورد با پرسنل بدرفتار در بخش‌های درمانی، پرسنل خوش‌رفتار نیز تشویق می‌شوند و پرداختی به آن‌ها با درصد بیش‌تری محاسبه می‌شود. همچنین تلاش بر این است كه در مراكز اورژانس بیمارستانی و همچنین خانه‌های بهداشت در روستاها، از نیروهای توانمند، با اخلاق و خوش‌رفتار استفاده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه تجهیزات درمانی كمبودی وجود ندارد و در نتیجه تنها موردی كه ممكن است موجب نارضایتی مراجعان شود، بی‌توجهی به مسائل رفتاری و برخورد با بیماران است؛ در برخی مواقع به دلیل برخورد نامناسب یك نیروی خدماتی و یا یك پرستار و یك پزشك در فضای بیمارستان، همه خدمات زیر سوال می‌رود و نادیده گرفته می‌شود.

سرمست گفت: البته كمبود نیرو و فشار زیاد كار هم از جمله مسائلی است كه موجب تندخویی برخی از پرسنل می‌شود كه تلاش می‌كنیم با دریافت مجوز استخدام این مشكل را حل كنیم. تا اكنون مجوز استخدام 800 نفر دریافت شده و به این ترتیب تلاش می‌كنیم كه با استفاده از راه‌های قانونی كمبود نیرو در مراكز درمانی را به حداقل برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha