سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 300882

این روزها قیمت آن سر به فلک کشیده است؛ طوری که حالا هرکسی صبحانه تخم‌مرغ بخورد، جزو اغنیاست!

صبحانه طلایی!

سلامت نیوز: این روزها قیمت آن سر به فلک کشیده است؛ طوری که حالا هرکسی صبحانه تخم‌مرغ بخورد، جزو اغنیاست!
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، تخم‌مرغ غذای کاملی است. به همین دلیل هم روز جهانی دارد! 17 مهرماه روز جهانی تخم‌مرغ است و ما به همین مناسبت می‌خواهیم درباره فواید آن بیشتر بدانیم.
غذای کامل: هر یک عدد تخم‌مرغ پخته، بسته به اندازه آن، بین 70 تا 80 کیلوکالری انرژی دارد. بنابراین خوردن آن در وعده صبحانه تا مدت‌ها شما را سیر نگه خواهد داشت.
منبع پروتئین: تخم‌مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است. هر یک عدد تخم‌مرغ حاوی 6 گرم پروتئین است. این مقدار پروتئین، بخشی از نیاز روزانه بدن به پروتئین را تأمین می‌کند.
بالا اما بدون خطر: کلسترول تخم‌مرغ بالاست. هر یک عدد تخم‌مرغ حاوی 212 میلی‌گرم کلسترول است. به این ترتیب بیش از نیمی از نیازروزانه بدن به چربی، یعنی 300 میلی‌گرم روزانه را تأمین می‌کند.
در 70 درصد مردم عادی، کلسترول تخم‌مرغ، باعث بالا رفتن کلسترول خون نمی‌شود. در 30 درصد دیگر، کلسترول تخم‌مرغ باعث بالا رفتن (LDL) می‌شود.
منبع ویتامین: هر یک عدد تخم‌مرغ پخته حاوی مقدار مناسب ویتامین (A)، (D)، (E)، (K) و خانوادهB  (B6، B12، B2، B5) است.
منبع املاح: هر عدد تخم‌مرغ حاوی مقدار کافی روی، کلسیم و فسفر است. مقدار سلنیوم هر عدد تخم‌مرغ معادل 22 درصد از نیاز روزانه به این عنصر است.
مفید برای چشم: تخم‌مرغ حاوی دو آنتی‌اکسیدان ضروری به نام «لوتئین» و «زئاگزانتین» است. این دو ترکیب تأثیر مستقیمی روی حفظ سلامت چشم‌ها دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha