سلامت نیوز : رئیس انجمن لیزر دردشناسی ایران گفت:لیزر به عنوان یك ابزار درمان درد موقت می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و در صورت استفاده صحیح از آن، در درمان موثر و كمك كننده است.
سهیلا مكملی، رئیس انجمن لیزر دردشناسی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تاریخچه ساخت لیزر به 50 سال پیش بر می گردد كه كاربرد هایش از همان ابتدا بوده است.

وی ادامه داد: لیزر به عنوان یك ابزار درمان درد موقت می تواند تاثیرگذار باشد و اگر با تكنیك های درست مورد استفاده قرار گیرد، برای بیماران موثر و كمك كننده است.

وی به علم روز لیزر اشاره كرد و گفت: افرادی كه در درمان، از لیزر استفاده می كنند باید به غیر از شناخت علم لیزر، به علم كنترل درد نیز آشنایی داشته باشند.

رئیس انجمن لیزر دردشناسی ایران خاطرنشان كرد: كنترل درد، یك سیستم تخصصی چندگانه است كه لیزر در تسكین درد در اكثر كشورها مورد استفاده قرار گرفته است و روشی جدید برای رجوع بیماران به كلینیك ها است كه با یك آگاهی قبلی در این مورد به درمان می پردازند.

مكملی افزود: آمار استفاده از روش لیزر در كشور ما در حد پایین است، زیرا بعضی از پزشكان هنوز در خصوص استفاده از آن آگاهی كافی را نداشته و پوشش بیمه خدمات برای درمان لیزر نیز صورت نمی گیرد.

وی خاطرنشان كرد: لیزر یك درمان صرف و بدون عارضه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha