چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 300919

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

هوا خنک می‌شود / تداوم بارش باران

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز و فردا در سواحل شمالی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال غرب کشورو استان‌های کرمانشاه همدان، مرکزی و همچنین ارتفاعات غرب اصفهان بارش باران گاهی همر رعد‌وبرق و وزش باد رخ می‌دهد.


وی ضمن اشاره به اینکه طی امروز و فردا شمال شرق، شرق و مرکز کشور بارش‌ها به صورت پراکنده، همراه با گاهی وزش باد شدید و گرد‌و غبار اتفاق می‌افتد، ادامه داد: روز جمعه به جز شمال غرب کشور در دیگر مناطق بارش‌ها تداوم می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در لرستان، چهارمحال‌وبختیاری و مناطقی از کرمان با بارش باران روبه رو هستیم، اظهار کرد: بارش‌هایی را که در ارتفاعات البرز و زاگرس شمالی طی این مدت پیش‌بینی کرده‌ایم  به امروز و فردا به شکل برف خواهد بود.


رفیعی افزود: روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آتی در مناطق شرق و جنوب شرق کشور همچنان پدیده غالب وزش باد شدید گاهی همراه با گرد‌وخاک  است و طی این روز‌ها  برای دیگر نقاط کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.


وی با اشاره به اینکه از نظر شرایط دمایی روز‌های جمعه و شنبه سواحل شمالی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق شرق و شمال شرق کشور با کاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد روبه رو است، بیان کرد: در این روز‌ها شمال غرب کشور با افزایش نسبی دما همراه است چرا که بارش باران در آن مناطق به تدریج پایان می‌یابد.


این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه روز‌های شنبه و یکشنبه در جنوب شرق کشور کاهش دما داریم و در نوار کشور غربی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد، توضیح داد: آب‌های خلیج فارس از بعد از ظهر فردا و روز جمعه مواج و متلاطم است و این شرایط طی روز‌های پنجشنبه و جمعه برای دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.


رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت متذکر شد: تهران امروز در بعضی از ساعات رگبار و رعد‌و برق همراه با وزش باد را دارد و حداکثر دمای آن ۲۱ و حداقل دمای این شهر امروز به ۱۴ درجه بالای صفر رسیده است و پیش‌بینی می‌شود فردا حدودا به ۱۱ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha