شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به ۳۶ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۷۳ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و ۵۴ هزار و ۷۱۰ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

آمار جهانی همه‌گیری کرونا/ بیش از ۳۶ میلیون مبتلا تاکنون

سلامت نیوز:شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به ۳۶ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۷۳ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و ۵۴ هزار و ۷۱۰ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها همچنین ۲۷ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۶۸۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.


روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۴ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
آمریکا با بیش از ۷.۷ میلیون مبتلا و همچنین بیش از ۲۱۵ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.


هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان، هم‌اکنون پس از آمریکا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند و در حال حاضر شمار مبتلایان در هند از ۶.۷ میلیون نفر فراتر رفته است.


همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا هفت میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷۴۶ مبتلا، ۲۱۵ هزار و ۸۲۲ قربانی
۲. هند شش میلیون و ۷۵۷ هزار و ۱۳۱ مبتلا، ۱۰۴ هزار و ۵۹۱ قربانی
۳. برزیل چهار میلیون و ۹۷۰ هزار و ۹۵۳ مبتلا، ۱۴۷ هزار و ۵۷۱ قربانی
۴. روسیه یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۵۰۴ مبتلا، ۲۱ هزار و ۶۶۳ قربانی
۵. کلمبیا ۸۶۹ هزار و ۸۰۸ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۷ قربانی
۶. اسپانیا ۸۶۵ هزار و ۶۳۱ مبتلا، ۳۲ هزار و ۴۸۶ قربانی
۷. پرو ۸۳۲ هزار و ۹۲۹ مبتلا، ۳۲ هزار و ۹۱۴ قربانی
۸. آرژانتین ۸۲۴ هزار و ۴۶۸ مبتلا، ۲۱ هزار و ۸۲۷ قربانی
۹. مکزیک ۷۹۴ هزار و ۶۰۸ مبتلا، ۸۲ هزار و ۳۴۸ قربانی
۱۰. آفریقای جنوبی ۶۸۳ هزار و ۲۴۲ مبتلا، ۱۷ هزار و ۱۰۳ قربانی


پس از آن کشورهای فرانسه با ۶۳۴ هزار و ۷۶۳ مبتلا، انگلیس با ۵۳۰ هزار و ۱۱۳ مبتلا، ایران با ۴۷۹ هزار و ۸۲۵ مبتلا، شیلی با ۴۷۳ هزار و ۳۰۶ مبتلا، عراق با ۳۸۷ هزار و ۱۲۱ مبتلا، بنگلادش با ۳۷۱ هزار و ۶۳۱ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۳۷ هزار و ۲۴۳ مبتلا، ایتالیا با ۳۳۰ هزار و ۲۶۳ مبتلا، ترکیه با ۳۲۷ هزار و ۵۵۷ مبتلا، فیلیپین با ۳۲۶ هزار و ۸۳۳ مبتلا، پاکستان با ۳۱۶ هزار و ۳۵۱ مبتلا، اندونزی با ۳۱۱ هزار و ۱۷۶ مبتلا، آلمان با ۳۰۷ هزار و ۱۱۹ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۲۷۷ هزار و ۲۶ مبتلا، اوکراین با ۲۳۴ هزار و ۵۸۴ مبتلا، کانادا با ۱۷۱ هزار و ۳۲۳ مبتلا، هلند با ۱۴۴ هزار و ۹۹۹ مبتلا، اکوادور با ۱۴۲ هزار و ۵۶ مبتلا، رومانی با ۱۳۹ هزار و ۶۱۲ مبتلا، بولیوی با ۱۳۷ هزار و ۴۶۸ مبتلا، مراکش با ۱۳۷ هزار و ۲۴۸ مبتلا، بلژیک با ۱۳۴ هزار و ۲۹۱ مبتلا، قطر با ۱۲۶ هزار و ۹۴۳ مبتلا، پاناما با ۱۱۶ هزار و ۶۰۲ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۱۵ هزار و ۳۷۱ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۸ هزار و ۳۶۲ مبتلا، کویت با ۱۰۸ هزار و ۲۶۸ مبتلا، لهستان با ۱۰۴ هزار و ۳۱۶ مبتلا، مصر با ۱۰۳ هزار و ۹۰۲ مبتلا، عمان با ۱۰۲ هزار و ۶۴۸ مبتلا و امارات متحده عربی با ۱۰۰ هزار و ۷۹۴ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha