شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 30095
سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: معمولا در یك تا سه درصد موارد تزریق بوتاكس، افتادگی پلك و یا ابرو مشاهده می‌شود كه این عوارض پس از گذشت 2 تا 6 هفته كاهش می‌یابند.

دكتر سیما رسائی در گفت‌وگو با  ایسنا ، اظهار كرد: استفاده از داروها و یا انجام عمل جراحی علاوه بر این‌ كه فوایدی دارند، ممكن است عوارضی منفی هم به همراه داشته باشند. معمولا آثار منفی روش‌های درمانی بسیار اندك است به عنوان مثال استفاده از روش بوتاكس ممكن است در موارد اندكی آثاری منفی ایجاد كند ولی این موارد اندك دلیل قانع ‌كننده‌ای برای كنار گذاشتن این روش نیست.

وی افزود: حساسیت بدن فرد، استفاده از مواد نامناسب و یا تزریق نادرست از مهمترین دلایلی است كه موجب می‌شود روش بوتاكس عوارضی منفی داشته باشد. این عوارض در صورت بروز باید به دقت بررسی شوند تا علت آنها مشخص شود.

رسائی تصریح كرد: در صورت استفاده صحیح و به موقع از یك دارو و یا یك عمل جراحی، قطعا عوارض منفی آن نیز كاهش می‌یابد بوتاكس نیز یكی از این روش‌هاست كه باید پس از بررسی كامل از سوی متخصص اعمال شود.

این متخصص پوست ادامه داد: عوارض پس از تزریق بوتاكس معمولا كوتاه‌مدت است و به صورت كبودی و درد در ناحیه تزریق مشاهده می‌شوند. همچنین تزریق بوتاكس در برخی افراد موجب ابتلا به درد در ناحیه پیشانی می‌شود و در عین حال مواردی مشاهده شده كه سردرد افراد مبتلا به میگرن با تزریق بوتاكس كاهش یافته است.

وی اظهار كرد: افتادگی پلك و یا ابروها از جمله عوارض اجتناب‌ ناپذیر این روش درمانی است كه معمولا پس از تزریق بوتاكس در یك تا سه درصد افراد مشاهده می‌شود البته این عوارض كوتاه‌مدت هستند و با گذشت 2 تا 6 هفته پس از تزریق رفع می‌شوند.

رسائی گفت: زمانی كه فردی روش بوتاكس را انتخاب و به مطب پزشك مراجعه می‌كند، پزشك موظف است فواید و عوارض ناشی از این روش را برای بیمار تشریح كند و در نهایت انتخاب با بیمار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha